موضوع: "28 صفر"

عزاداری 28 صفر در مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین برگزار شد

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 21ام آبان, 1397

عزاداری 28 صفر با حضور سوگواران در مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی رهبر از اساتید حوزوی در 28 صفر روز عزاداری رحلت جانگداز پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام،گفت: امام حسن علیه السلام هفت سال از زمان حیات پدر بزرگوارشان را درک کردند و تحت تربیت پدر بزرگ خود قرار داشتند و حدود سی سال با پدر بزرگوارشان حضرت علی علیه السلام ملازمت داشتند.

وی در ادامه با اشاره به سیره ی زندگی امام حسن علیه السلام بیان کرد: امام حسن پس از شهادت پدر بزرگوار خود به امر خدا و طبق وصیت آن حضرت، به امامت رسید و نزدیک به شش ماه به اداره امور مسلمین پرداختند.

استاد حوزوی افزود: مهمترین حادثه در زندگی امام حسن علیه السلام جریان صلح معاویه با آن حضرت بود. حکومت اموی پس از تحمیل صلح بر امام حسن علیه السلام گرجه به بسیاری از اهداف خود رسیده بود ولی همچنان وجود امام مانع از به اجرا در آوردن برخی از نیات پلید آنان بود.

حجت الاسلام رهبر با بیان نحوه ی به شهادت رسیدن امام دوم شیعیان توسط همسر خود اذعان کرد: مظلومیت امام حسن علیه السلام کمتر از مظلومیت شهادت امام حسین (ع) نیست. غریبی که در خانه خود نیز همسرش به ایشان خیانت کرد و با دادن زهر به ایشان باعث شهادت امام شد.

وی در پایان تصریح کرد: 28 صفر رحلت خاتم نبوت، حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله نیز می باشد. پیامبر رحمت که در حالت بیماری نیز اطرافیان خود را در باره ی حقوق مردم و توجه به مردم سفارش می کرد. در بستر بیماری به حاضران فرمود؛ ” برادر و دوستم را بخوانید به اینجا بیاید". “علی را بگویید بیاید".