موضوع: "آیین آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه"

مراسم آیین آغاز سال تحصیلی 98-97 در مدرسه علمیه الزهرا(س)فامنین برگزار شد

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 7ام مهر, 1397

مراسم آیین آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان فامنین با حضور مدیر حوزه علمیه خواهران استان همدان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن فاضلیان با بیان حدیثی از امام باقر علیه السلام در باره اهمیت نماز اول وقت گفت: هر مومنی محافظت بر نمازش نماید و در وقتش بجا آورد، از انسانهای غافل شمرده نمی شود. اگر به همین حدیث بسنده کنیم کافی است که در مسیر درست قرار بگیریم و بقیه امور زندگی را بر پایه نماز و اهمیت به نماز که ستون دین است قرار دهیم.

وی با اشاره به تلاشها و مجاهدت بانو امین در کسب علم و اجتهاد افزود: هر کدام از شما خواهران طلبه باید این مجتهده فاضله را الگو قرار دهیم. علوم اسلامی و معرفتی که در مدارس علمیه کسب می کنید در زندگی شخصی ارزشمند است و شما می توانید با عمل به دستورات دین آینده خود را بر پایه ی سیره ائمه علیهم السلام بسازید.

برنامه ها با خوش آمد گویی استاد مریم بشیری به حاضران و مهمانان گرامی ادامه یافت و با مداحی آقای حجتی در سوگ شهدای کربلا پایان یافت و در نهایت به امامت حجت الاسلام فاضلیان نماز ظهر و عصر به جماعت خوانده شد.

آیین آغاز سال تحصیلی 98-97 مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 7ام مهر, 1397

 

 

آیین آغاز سال تحصیلی 98-97 مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان فامنین با حضور نماینده ولی فقیه در استان همدان برگزار شد.

آیت الله غیاث الدین طه محمدی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید را به خواهران طلبه و اساتید مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین، شعری را به این مضمون سرودند.

ای دل نفسی به دوست همدم نشدی

در کوی حریم یار محرم نشدی

با خداوند دوست نشدیم و بیگانه شدیم و محرم نشدیم

مفتی و فقیه و سوفی این جمله شدی ولیکن ادم نشدی

وی افزود: علم آموزی گاهی ضد آدمیت و باعث جنگ افروزی و خون ریزی می شود. آموختن علم اگر با خود سازی و ایمان همراه نباشد به بیراهه می رود. همانطور که حضرت امام خمینی(ره) فرمودند؛    ملا شدن چه آسان       آدم شدن چه مشکل    و آیت الله حائری فرمودند که این چنین نیست بلکه    ملا شدن چه مشکل    آدم شدن محال است

گاهی کسانیکه در این دنیا بسیار زحمت می کشند و با گفته هایشان مردم را هدایت می کنند و خود به آن عمل نمی کنند و در روز قیامت حسرت می خورند. علمایی که دستورات دینی را به دیگران می آموزند و آنان با این دستورات وارد بهشت برین می شوند ولی چون خود اهل عمل نبودند  به علم خود عمل نمی کنند بازنده واقعی هستند و در جهنم باقی می مانند.

آیت الله محمدی ادامه دادند: زندگی علمای بزرگ را سرلوحه خود قرار دهیم. آنان که همواره در کسب معرفت کوشیدند. محیط حوزه مکانی برای کسب معرفت است و شما باید قدردان این نعمت باشید و در پی کسب علم و عمل به آن باشید.