موضوع: "اعتکاف خواهران طلبه فامنین"

کلاس اخلاق با موضوع خود سازی و معرفت به خدا

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 22ام فروردین, 1397

امام‌جمعه فامنین در کلاس اخلاق خواهران طلبه مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان فامنین، گفت: معرفت داشتن یکی از لازمه های زندگی انسان است.

حجت الاسلام والمسلمین رضا مصباح با بیان حدیثی از حضرت رسول الله(ص) اظهار کرد: یکی از لازمه های زندگی انسان معرفت داشتن نسبت به پیرامون خود است. کسانی در دنیا موفق هستند که به زندگی خود و اطراف، معرفت دارند. غالب انسان ها اعمال عبادی خود را بر اساس معرفت و آگاهی انجام نمی دهند.

وی افزود: کسی موفق هست که بینش درست داشته باشد و کسی بینش درست دارد که درک درست داشته باشد. گاهی ما دنیا را وسیله می دانیم و گاهی خود دنیا هدف قرار می گیرد.

 استاد اخلاق ادامه داد: حضرت علی علیه السلام، بینش درست را به ما نشان می دهد. اگر انسان می خواهد درک درست داشته باشد، باید ارزش دنیا را ابزاری بداند برای هدایت و زندگی اخروی. دنیا را برای دنیا داشتن خاصیتی ندارد. باید دنیا را برای یک جای بالاتر بخواهیم .

حجت الاسلام مصباح با بیان ارزش دنیا برای رسیدن به قرب الهی گفت: حضرت علی(ع) فرمودند؛ دنیا همانند پلی هست و دنیا دار مجاز است . اگر این را بفهمیم دیگر کار خارق العاده ای نمیخواهد انجام دهیم. اگر یک آیه از قران را بیاموزی، همانا فهم یک آیه معرفت یافتن به کل قرآن است. اگر خیر کنی حتی ذره ای کار نیک انجام دهی، آن کار ارزشمند است . فردی به پیامبر عرض کرد ؛ اگر قرآن همانند این یک آیه باشد، برای معرفت من بس است و پیامبر فرمود؛ که این فردی بود که جاهل آمد و معرفت یافت و رفت.

امام جمعه فامنین در پایان اذعان کرد: ما گاهی همانند بچه ای هستیم و همه چیز را فراموش می کنیم. اگر به خدا و وحدانیت خدا ایمان داشته باشیم و لذت واقعی را درک کنیم و اگر می خواهیم زندگی ما نور باشد. علمی که آموخته ایم باعث ایجاد نور در قلب ما شود، این نور همانا معرفت و عشق به خداوند سبحان است. خیلی ها برای پول به حوزه آمده اند ومی گویند که ما این علم را بیاموزیم تا جایی کار پیدا کنیم، و اگر این علم باعث روشنایی دل تو شد ارزشمند است، والله راه تاریک است و گمراهی دارد. اگر می خواهیم به خدا برسیم باید در راه خدا تلاش کنیم و با انتخاب مسیر درست در آگاهی و معرفت به کمال برسیم.

اقامت سه روزه خواهران طلبه در مسجد برای اعتکاف

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 18ام فروردین, 1397

معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا(س) گفت: مراسم ایام البیض با حضور جمعی از خواهران طلبه و مبلغه مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان فامنین، در مسجد جامع و مساجد روستاهای فامنین، برگزار شد.

نرگس کریمی با بیان اینکه اعتکاف از جمله عباداتی است که مستحب می باشد و در آن فرد برای مدتی که حداقل سه روز است، در مسجد حضور داشته و روزه می گیرند و برای خودسازی و تهذیب نفس تلاش می کنند.

وی افزود: ارکان این عبادت اقامت در مسجد و روزه گرفتن است و هیچ عمل خاصی برای آن تعیین نشده است. گرایش به اعتکاف در ماه رجب در کشورمان و در بین جوانان گسترش پیدا کرده است. خواهران طلبه و مبلغین نیز، از مدرسه الزهرا(س) فامنین، در این فریضه الهی شرکت کردند.

معاون فرهنگی ادامه داد: تعداد 7 نفر از طلاب و سه نفر مبلغه، برای بیان تفسیر قرآن و احکام فعالیت داشته و با تشکیل حلقه های معرفتی به سوالات مطرح شده از طرف معتکفین پاسخ دادند.

کریمی اظهار کرد: انجام مشاوره و توانمند سازی بانوان و دختران جوان از اهداف حضور مشاور بوده و یکی از خواهران طلبه با خدمت به معتکفین، در پذیرایی از روزه داران و کارهای آشپزخانه کمک می کردند.

وی در پایان با اشاره به شعار سال اذعان کرد: از دیگر برنامه های اعتکاف بیان مباحثی در باره فرمایش مقام معظم رهبری برای حمایت از کالای ایرانی بوده و برای ترغیب بانوان در راستای خرید کالای ایرانی و حمایت از تولیدات صنایع دستی و کشاورزی و محصولات خانگی راهکارهایی ارائه شد.

تهیه کننده: حاجیلو