موضوع: "امام جمعه فامنین"

برگزاری آیین آغاز سال تحصیلی 98-97 مدارسه علمیه الزهرا(س) شهرستان فامنین

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 9ام مهر, 1397

مراسم آیین آغاز سال تحصیلی 98-97 مدارسه علمیه الزهرا(س) شهرستان فامنین، با حضور اساتید و خواهران طلبه و مسئولین ارگان های دولتی و غیر دولتی، با سخنان امام جمعه شهرستان فامنین، برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین رضا مصباح، ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین و مصادف شدن آن با هفته دفاع مقدس گفت: گرامی می داریم یاد و نام شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس که از جلوه های ایثار و شجاعت بودند و با نمایش خالص ترین و زیباترین شکل ایمان و نماز و قرآن، در دفاع از کشور عزیزمان کوشیدند و جاودانه شدند.

وی افزود: وظیفه ای که بر عهده ما گذاشته شده در راستای عدالت و خودسازی است و برای تحقق اهداف تشیع در سرتاسر جهان که ادامه دهنده راه امام حسین علیه السلام باشیم.

امام جمعه فامنین با اشاره به سابقه مدرسه در استان همدان ادامه داد: اگر می خواهید ادامه دهنده راه امام حسین(ع) باشید باید سوز دین داشته باشید و لازمه سوز دین داشتن اینست که منیت ها و غرور را کنار بگذاریم و در پی کسب علم و معرفت باشید و بدانید کسی که به علم شما برکت می دهد خداوند است و اگر برای خدا قدم بردارید معرفتی معنادار خواهید یافت و از شعار به شعور می رسید.

حجت الاسلام مصباح با اشاره به ایام سوگواری ماه محرم و شهادت سیدالشهدا و یاران با وفایش خاطر نشان کرد: اگر مداحی که مردم را می گریاند و سخنرانی که در مدح ائمه علیهم السلام سخنانی را ایراد می کند، اشک چشم نداشته باشد و توسل نداشته باشد اثر گذار نخواهد بود. لازمه ایجاد محبت اهل بیت در دل جوانان و مخاطبان داشتن سوز و توسلی مخلصانه است .