موضوع: "برگزاری مراسم عفاف و حجاب"

برگزاری مراسم گرامیداشت هفته عفاف و حجاب

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 25ام تیر, 1397

مراسم گرامی داشت هفته عفاف و حجاب با حضور خواهران طلبه و اساتید و دانش آموختگان برگزار شد.

نرگس کریمی معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان فامنین، ضمن تبریک هفته عفاف و حجاب گفت: برنامه هایی که به مناسبت هفته عفاف و حجاب در نظر داشتیم با حضور خواهران طلبه و همکاری بسیج طلاب برگزار شد.

وی افزود: از آنجا که حجاب یکی از احکام الهی است، انسان با عمل کردن به دستورات خداوند به مقام قرب الهی نائل می شود. دوست داشتن و محبوب دیگران بودن از نیاز های فطری و روانی انسان است که به حفظ حدود شرعی و اطاعت از پروردگار به انسان اطمینان خاطر می دهد که در پرتو احساس ارزشمندی، اعتماد به نفس پیدا کند.

معاون فرهنگی با بیان اینکه اطاعت از خدا و تبعیت از دین مبین اسلام از درگیری ها و مشکلات ارتباطی انسان جلوگیری می کند، ادامه داد: انسانها یک نیاز فطری به نام حیا و شرم دارند، انسان در هیچ مقطعی بدون پوشش نبوده است و این مطلب حاکی از حیای ذاتی انسان است.

کریمی اظهار کرد: از آیات خلقت حضرت آدم و حوا نیز فطری بودن پوشش و حجاب استفاده می شود. حجاب پاسخ مثبت به این نیازها درونی و فطری است که به سلامت روانی فرد منجر می شود. با توجه به اهمیت حجاب و ارزش یک فرد مخصوصا به عنوان طلبه در جامعه اسلامی حضور شما در محل های عمومی مثل پارک ها و تشکیل حلقات صالحین می تواند اثرات مثبتی داشته باشد.

وی اذعان کرد: در این هفته نمایشگاه عفاف و حجاب با هدف ترویج پوشش مناسب برای زن و مرد برگزار شد و نشست معرفتی با موضوع ارزش حجاب و حیا در بین بانوان و دختران جوان برگزار شد.

کریمی در پایان تصریح کرد: تلاش ما حفظ شئون اسلامی بانوان و آموزش مهارت زندگی می باشد و با الگو گرفتن از شیوه زندگی ائمه اطهار علیهم السلام می توانیم به جوانان کمک کنیم تا الگویی مناسب برای زندگی خود انتخاب نمایند.