موضوع: "تاسوعا 97"

برگزاری مراسم روز تاسوعا در مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان فامنین

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 31ام شهریور, 1397

مراسم ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام و یاران با وفایش در روز تاسوعا در مدرسه علمیه الزهرا(س) برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین شایان، معاون آموزش مدرسه علمیه برادران شهرستان فامنین ضمن عرض تسلیت روز توسوعا و نام گذاری این روز به نام مبارک حضرت عباس علیه السلام گفت: چهار اولادی که در خانه حضرت علی علیه السلام پرورش یافتند، پسران سید جوانان اهل بهشت هستند و حضرت زینب سلام الله به فرموده امام سجاد(ع) عالمه غیر معلم بودند.

وی افزود: سوره ی کوثر در شأن و منزلت حضرت زهرا(س) نازل شد و این عظمت و مقام والای بانوی بزرگ اسلام را نشان می دهد. همانطور که مادر در تربیت فرزند نقش اساسی دارد. بعد از شهادت حضرت فاطمه(س) امام علی علیه السلام به عقیل می فرماید که برای من زنی شجاع از خاندانی اصیل انتخاب کن و با انتخاب ام البنبن که ثمره این ازدواج چهار فرزند پسر می باشد که در کربلا به شهادت رسیدند.

استاد حوزوی ادامه داد: هر مادری می تواند برای الگوی خود در زندگی حضرت ام البنین را انتخاب نماید و با پیروی از این شیر زن باوفا چنین فرزندانی را در دامن خود پرورش دهد. حضرت عباس علیه السلام  معصوم نبود ولی تمام خصوصیات یک معصوم را داشت و تا آخرین قطره خون خود از امام زمان خویش شجاعانه دفاع کرد و وفاداری خور را به خاندان پاک حضرت رسول الله(ص) نشان داد.

وی با بیان خصوصیات حضرت ابوالفضل علیه السلام اذعان کرد: اولین و مهمترین مربی فرزندان پدر و مادر هستند و خصوصا یا فرزند تمام روحیات و انرژی خود را از مادر دریافت می کند. همانگونه که قرآن می فرماید زنان شما محل کشتزار شما هستند که باید از خانواده هایی پاکدامن و با ایمان باشند.

وی اظهار کرد: فرزندان حقی بر پدر و مادر دارند و آن اینست که نام نیکو برایشان انتخاب شود، چرا که نام نیکو اثر مثبت بر رفتار انسان دارد و در تربیت شان بکوشیم. حق پدر و مادر بر فرزند اینست که واجب است از ایشان اطاعت کند. فرزندان با دیدن اعمال پدر و مادر می آموزند که چه رفتاری داشته باشند، پس باید مراقب رفتار و گفتارمان باشیم و با مهربانی و محبت فرزندان را ارشاد کنیم و با سخت گیری های نابجا باعث دین زدگی فرزندانمان نباشیم و پایبند احکام الهی باشیم.

حجت الاسلام شایان در پایان با ذکر مصیبت و سوگواری شهادت اصحاب امام حسین علیه السلام و حضرت عباس گریست و با نوحه خوانی حاضران بر سر و سینه زدند.