موضوع: "جذب طلاب خواهر"

اقامت سه روزه خواهران طلبه در مسجد برای اعتکاف

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 18ام فروردین, 1397

معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا(س) گفت: مراسم ایام البیض با حضور جمعی از خواهران طلبه و مبلغه مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان فامنین، در مسجد جامع و مساجد روستاهای فامنین، برگزار شد.

نرگس کریمی با بیان اینکه اعتکاف از جمله عباداتی است که مستحب می باشد و در آن فرد برای مدتی که حداقل سه روز است، در مسجد حضور داشته و روزه می گیرند و برای خودسازی و تهذیب نفس تلاش می کنند.

وی افزود: ارکان این عبادت اقامت در مسجد و روزه گرفتن است و هیچ عمل خاصی برای آن تعیین نشده است. گرایش به اعتکاف در ماه رجب در کشورمان و در بین جوانان گسترش پیدا کرده است. خواهران طلبه و مبلغین نیز، از مدرسه الزهرا(س) فامنین، در این فریضه الهی شرکت کردند.

معاون فرهنگی ادامه داد: تعداد 7 نفر از طلاب و سه نفر مبلغه، برای بیان تفسیر قرآن و احکام فعالیت داشته و با تشکیل حلقه های معرفتی به سوالات مطرح شده از طرف معتکفین پاسخ دادند.

کریمی اظهار کرد: انجام مشاوره و توانمند سازی بانوان و دختران جوان از اهداف حضور مشاور بوده و یکی از خواهران طلبه با خدمت به معتکفین، در پذیرایی از روزه داران و کارهای آشپزخانه کمک می کردند.

وی در پایان با اشاره به شعار سال اذعان کرد: از دیگر برنامه های اعتکاف بیان مباحثی در باره فرمایش مقام معظم رهبری برای حمایت از کالای ایرانی بوده و برای ترغیب بانوان در راستای خرید کالای ایرانی و حمایت از تولیدات صنایع دستی و کشاورزی و محصولات خانگی راهکارهایی ارائه شد.

تهیه کننده: حاجیلو