موضوع: "خانواده"

حضور امام جمعه شهرستان فامنین در مراسم تجلیل از خانواده های طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 7ام مهر, 1395

بسمه تعالی

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا رضا مصباح در مراسم تجیل از خانواده های طلاب، در مدرسه علمیه الزهرا(س) گفت: قداست هیچ حرفه و شغلی مثل جایگاهی که انسان در جهت دین اسلام بردارد نیست. چون جایگاه مبلغ و عالم دین در جایگاه امامت و نبوت است.

وی با طرح سوال چرا طلبه ده ایم؟ افزود: در جهت تعالی و فضائل اخلاقی تلاش کنیم و هیچ جایگاهی با اهمیت تر از این نیست و اگر سوز دین نداشته باشید و با سوز و عشق به موقعیت خودتان مباحثی را مطرح کنید موثز خواهد بود.

امام جمعه فامنین ادامه داد: خواهری که در مدرسه علمیه در حال تحصیل است و به نوعی با نام سرباز امام زمان(عج) در جامعه معرفی شده است، ویژگی هایی باید داشته باشد. اگر بناست فقط از امکانات حوزه استفاده کند و برای خود بگردد و به اسم طلبه کاسبی کند، مسیر درستی را انتخاب نکرده است.

استاد اخلاق با اشاره به نزدیکی ایام عزاداری شهادت سیدالشهداء (ع) تصریح کرد: گروهی در کربلا جز< یاران و اصحاب امام حسین(ع) بودند و گروهی در روبروی امام که خداوند اینها را لعنت کرده است و گروهی هم بی تفاوت بودند. اما گروهی که بعد به وجود آمدند، اینها منتظر بودند تا امام حسین(ع) به شهادت برسد و اینها روضه بخوانند و کاسبی کنند. یعنی آویزان امام هستند و تنها برای نان خودشان اشک می ریزند. و چقدر سخت است که جزء این افراد باشی و جایگاه طلبگی را ندانی.

حجت الاسلام در پایان اذعان کرد: یک طلبه با نوع گفتار و رفتار خود تلاش می کند که آبروی اسلام و امام زمان (عج) باشد. قدر ارزش و قیمت خود را بدانید و جایگاه مقدس طلبگی را با مطالعه و اعتقاد به ارزش های طلبگی حفظ کنید، غضای حوزه ها، فضای علم آموزی است. این جایگاه والایی است و قدر بدانید.