موضوع: "دفاع از حریم خانواده"

پیاده روی بانوان فامنین، در روز حجاب و عفاف و تجمع برای حمایت از تحکیم خانواده

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 22ام تیر, 1395

همکار فرهنگی مدرسه الزهرا(س) فامنین، در روز 21 تیرماه مصادف با روز عفاف و حجاب، برنامه پیاده روی بانوان با حمایت از تحکیم خانواده برگزار خواهد شد.

به گزارش رابط خبری، طاهره حاجیلو گفت: روز 21 تیر ماه در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز حجاب و عفاف نامگذاری شده است. روزی که شورای فرهنگ عمومی کشور به مناسبت سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب و حمله رضا خان به متحصنان متدین در مسجد گوهر شاد، همجوار حرم رضوی، 21 تیر را به این نام انتخاب کرده است.

وی افزود: برگزاری پیاده روی بانوان در حمایت از تحکیم خانواده و بزرگداشت روز حجاب و عفاف و عهدی دوباره با شهدا، از گلزار شهدای فامنین، آغاز خواهد شد و در انتها با تجمع در پارک ملت با اجرای برنامه های متنوع در ارتباط با عفاف به پایان خواهد رسید.

همکار فرهنگی مدرسه، ادامه داد: در این برنامه متنوع که با حمایت و همکاری بسیج خواهران برگزار خواهد شد، جوایز نفیسی به قید قرعه در بین حاضرین اهدا می شود و از تمام خواهران و بانوان شهرستان فامنین تقاضا داریم در این تجمع بزرگ حاضر شوند.

حاجیلو اظهار کرد: تحکیم خانواده از ارزش های اسلام است و تأکیدات فراوان بر اخلاق و حفظ حریم خانواده شده است و از احادیث معصومین علیهم السلام می توان به اهمیت این امر آگاه شد. با حضور خود و دفاع از فرهنگ غنی اسلامی و سبک زندگی اسلامی از نفوذ فرهنگ بیگانه جلوگیری خواهیم کرد.

وی از همکاری تمام نهادها دولتی و غیر دولتی تقدیر کرده و اذعان کرد: منتظر حضور پرشور و حداکثری در این راهپیمایی هستیم و با در دست داشتن یک عنوان کتاب مفید در باره حجاب در دستانمان به جای پلاکارد، به همه اثبات خواهیم کرد که ما خواهان فرهنگ اسلامی بوده و همه اهل مطالعه مفید هستیم و با افزایش علم و اطلاعات اسلامی از خانواده خود حمایت می کنیم و در صدد هستیم که تربیت فرزندانمان بر پایه اصول و اعتقادات اسلامی خواهد بود. حفظ سنگر حجاب و عفاف از مسائل مهم کشور است و با هر نوع بی حجابی و بی عفتی مبارزه خواهیم کرد و اجازه نفوذ افکار به اصطلاح روشنفکرانه بدحجابان را در شهرمان نخواهیم داد.

حاجیلو در پایان گفت: فامنین شهری با افرادی متدین و زنانی که همیشه چادر بر سر دارند و با تاکید بر عفت و پاکدامنی دختران جوان و مادران، از ارزش هایمان حفاظت خواهیم کرد.

 

معاونت فرهنگی مدرس الزهرا(س) فامنین