موضوع: "روز درختکاری"

تجلیل از شایستگان جشنواره کتاب یار (سیر مطالعاتی)

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 22ام اسفند, 1396

مدیر حوزه علمیه خواهران استان همدان با حضور در مراسم تجلیل از شایستگان مسابقات کتاب یار گفت: خواهران طلبه در امر مطالعه کوشا باشند و این جشنواره به خاطر ترویج فرهنگ مطالعه مفید برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن فاضلیان اظهار کرد: اسلام دینی عالم گیر است و با کتاب و کتاب خوانی عین شده ، معجزه اسلام قرآن است که در آیاتی به اندازه لازم برای کتاب و کتاب خوانی تشویق و ترغیب شده است.

وی با بیان اهمیت کتاب خوانی اذعان کرد: با نهادینه کردن عادت به مطالعه و با همگانی کردن شور و شوق مطالعه کردن و علم آموزی به کتاب و کتابخوانی استمرار داشته باشید. عده ای در جامعه از خواندن کتاب سرباز می زنند که باید از توسعه این آفت در اجتماع جلوگیری کرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان همدان ضمن تقدیر از خواهران طلبه که در مسابقات کتاب یار مقام شایسته را کسب کردند، افزود: در مسابقات تفسیر چند سوره از قرآن 6 نفر از 7 نفی که در مسابقات کشوری مقام آوردند از طلاب خواهر شهرستان فامنین، هستند و این جای تبریک دارد.

در پایان از نفرات شایسته در مسابقه سیر مطالعاتی و از نفرات برتر کشوری تفسیر چند سوره از قرآن کریم، با اهداء هدایایی تجلیل شد.

گزارش تصویری از روز درختکاری در مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 22ام اسفند, 1396

 مدیر حوزه علمیه خواهران استان همدان و امام جمعه و مسئولین شهرستان فامنین، در روز درختکاری برای کاشت نهال در حیاط مدرسه علمیه الزهرا(س) حضور یافتند.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن فاضلیان با بیان حدیثی از امام صادق علیه السلام در باره اهمیت درختکاری گفت: درختکاری امروزه از ضروریات زندگی بشر است و با توجه به اینکه در اسلام بسیار بر این امر ارزشمند سفارش شده است، باید تلاش وافری داشت.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان همدان ادامه داد: امام صادق (ع) می فرماید؛ خدا برای ما درخت را آفرید و انسان سه کار باید انجام دهد، درخت بکارید، درخت را آب دهید و از آن مراقبت کنید.

وی افزود: درخت فقط این نهالی که در خاک کاشته می شود نیست و از درخت علم هم باید مراقبت کرد تا خوب رشد کرده و بارور شود. باید حق استفاده از درختی که کاشته ایم و به ثمر رسانده ایم را به دیگران هم بدهیم و درخت علمی که کاشتیم از آن مراقبت کرده و به آن عمل کنیم.

حجت الاسلام فاضلیان در پایان اذعان کرد: با توجه به شعار هفته درختکاری” علم، دین و رستگاری” علم و آموزش همراه با دین و تدین، حجاب و عفاف در مرحله رستگاری قرار می گیرد. در راه رسیدن به رستگاری تلاش کنید.

تهیه کننده: حاجیلو