موضوع: "شهدای گمنام"

همزمان با ایام شهادت دخت نبی(ص) پیکر مطهر 12 شهید گمنام تشیع گردید

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 21ام اسفند, 1394

بسمه تعالی

عصر روز پنج شنبه، جمع با شکوهی از مردم شهرستان فامنین و خواهران طلبه مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین ، به میدان آزدی آمدند تا از 12 شهید گمنام دفاع مقدس استقبال کنند.

پیکر مطهر شهدا چون قایقی بر روی امواج دریای خروشان، و اشک های زنان و مردان به حرکت در آمدند و با نوحه خوانی و سینه زنی بر عزای شهادت دخت نبی(ص) و با فریاد بلند” این گل پرپر از کجا آمده از سفر کرببلا آمده “تا مسجد اعظم انتقال یافتند.

گریه مادران و خواهران و مرثیه سرایی بر بالین شهداء، حضور کودکانی که تکیه بر پیکر سبکبالشان، زده بودند، نشانه غربت شهدا نبود. نشانه عشق بود و تمنا ، گفتند ما آمده ایم که به شما خوشامد بگوییم ، آمده ایم که به جای عزیزان شما ، برایتان ناله بزنیم و قربان قامت کوتاه شده شما شویم، گفتند آمده ایم تا غریبی خودمان را در گمنامی شما بیابیم .

چه به موقع آمدند مثل شهدای غواص، هر گاه که سر دو راهی قرار داریم چون چراغی می تابند و راه نشان می دهند.

بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء ، دعای پر فیض کمیل در جوار شهداء قرائت شد و با سینه زنی و نوحه سرائی ایام شهادت حضرت زهرا(س)این مراسم به اتمام رسید.

 

 

نویسنده: طاهره حاجیلو

فامنین نخستین میزبان 12 شهید دفاع مقدس

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 20ام اسفند, 1394

بسمه تعالی

فرماندار فامنین در گفتگو با ایرنا اظهار کرد: همزمان با ایام فاطمیه (س) مردم این شهرستان افتخار میزبانی از شهدا را دارند.
ظاهر پورمجاهد اضافه کرد: اهالی این شهرستان هر چند خود را برای استقبال از فرشتگان زمینی مهیا کرده اند با این وجود برنامه ریزی برای اطلاع رسانی و استقبال شایسته از شهدا انجام شده است.
وی گفت: پیکر مطهر 12 شهید فردا همزمان با نماز مغرب و عشاء وارد شهر فامنین شده و در میان استقبال پرشکوه و بر روی دستان پرمهر اهالی این منطقه تا مسجد اعظم تشییع می شوند و در این مسجد آئین عزاداری برگزار می شود.
فرماندار فامنین افزود: شهرستان فامنین 270 شهید گلگون کفن تقدیم این انقلاب کرده است که مزار 200 شهید از این تعداد در این شهرستان قرار دارد.
پورمجاهد بیان کرد: سرکشی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران یکی از برنامه های اصلی مجموعه مدیریت این شهرستان بوده بگونه ای که تا دور افتاده ترین مناطق برای دیدار و دلجویی از خانواده این عزیزان عزیمت شده است.
وی تاکید کرد: دیدار با خانواده شهدا برای مسئولان تداعی کننده حضور و جانفشانی جوانان برومندی است که برای دفاع از این مرز و بوم جان خود را فدا کردند.
فرماندار فامنین افزود: با مراجعه خانواده شهدا ، مسئولان درس ایثار و تلاش را فرا می گیرند و به یاد می آروند که آسایش و آرامش کنونی نتیجه حماسه آفرینی شهدا و ایثارگان است.
پورمجاهد تاکید کرد: همچنین سرکشی از خانواده شهدا به مسئولان یاداوری می کند که هر لحظه به فکر تلاش و خدمت صادقانه به مردم باشند.
قرار است این شهدا در حوزه علمیه خواهران حضرت زینب (س) ملایر، گروه مهندسی رزمی 43 امام علی (ع )، حوزه علمیه برادران امام خمینی (ره) نهاوند و شهرهای صالح آباد، جورقان، مهاجران و زنگنه به خاک سپرده می شوند.
این شهدای در مناطق عملیاتی فاو، مجنون، فکه، شرق دجله و زبیدات تفحص شده و متعلق به عملیاتهای بدر، خیبر، والفجر1، والفجر 8 و تک دشمن در سال 67 هستند.
تاکنون 136 شهید گمنام در 40 نقطه استان همدان خاکسپاری شده که با خاکسپاری این 11 شهید تعداد شهدای گمنام استان به 147 شهید در 47 نقطه افزایش می یابد.
استان همدان هشت هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است.



منبع: آوای فامنین