موضوع: "طرح نهضت قرآنی"

برگزاری مراسم گرامیداشت هفته عفاف و حجاب

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 25ام تیر, 1397

مراسم گرامی داشت هفته عفاف و حجاب با حضور خواهران طلبه و اساتید و دانش آموختگان برگزار شد.

نرگس کریمی معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان فامنین، ضمن تبریک هفته عفاف و حجاب گفت: برنامه هایی که به مناسبت هفته عفاف و حجاب در نظر داشتیم با حضور خواهران طلبه و همکاری بسیج طلاب برگزار شد.

وی افزود: از آنجا که حجاب یکی از احکام الهی است، انسان با عمل کردن به دستورات خداوند به مقام قرب الهی نائل می شود. دوست داشتن و محبوب دیگران بودن از نیاز های فطری و روانی انسان است که به حفظ حدود شرعی و اطاعت از پروردگار به انسان اطمینان خاطر می دهد که در پرتو احساس ارزشمندی، اعتماد به نفس پیدا کند.

معاون فرهنگی با بیان اینکه اطاعت از خدا و تبعیت از دین مبین اسلام از درگیری ها و مشکلات ارتباطی انسان جلوگیری می کند، ادامه داد: انسانها یک نیاز فطری به نام حیا و شرم دارند، انسان در هیچ مقطعی بدون پوشش نبوده است و این مطلب حاکی از حیای ذاتی انسان است.

کریمی اظهار کرد: از آیات خلقت حضرت آدم و حوا نیز فطری بودن پوشش و حجاب استفاده می شود. حجاب پاسخ مثبت به این نیازها درونی و فطری است که به سلامت روانی فرد منجر می شود. با توجه به اهمیت حجاب و ارزش یک فرد مخصوصا به عنوان طلبه در جامعه اسلامی حضور شما در محل های عمومی مثل پارک ها و تشکیل حلقات صالحین می تواند اثرات مثبتی داشته باشد.

وی اذعان کرد: در این هفته نمایشگاه عفاف و حجاب با هدف ترویج پوشش مناسب برای زن و مرد برگزار شد و نشست معرفتی با موضوع ارزش حجاب و حیا در بین بانوان و دختران جوان برگزار شد.

کریمی در پایان تصریح کرد: تلاش ما حفظ شئون اسلامی بانوان و آموزش مهارت زندگی می باشد و با الگو گرفتن از شیوه زندگی ائمه اطهار علیهم السلام می توانیم به جوانان کمک کنیم تا الگویی مناسب برای زندگی خود انتخاب نمایند.

 

 

 

اجرای طرح نهضت قرآنی در مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 29ام خرداد, 1397

مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان فامنین، با برگزاری بیش از 30 جلسه آموزش حفظ و تفسیر جزء سی قرآن کریم برای بیش از 120 طلبه و مبلغین و اساتید، موفق به اجرای طرح نور هدایت در راستای اجرای طرح نهضت قرآنی در ماه ضیافت الهی شد.

نرگس کریمی معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین گفت: طرح نور هدایت با توجه به بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و در تبیین منویات ایشان مبنی بر تحقق شعار ده میلیون حافظ قرآن و هر طلبه یک حافظ، همزمان با حوزه های علمیه سراسر کشور برگزار شد.

وی افزود:  برای شروع این طرح وتحقق شعار آن (هرطلبه یک حافظ) باحضور مدیر ومعاونین واساتید ومربی قرآن مدرسه جلسه توجیهی برگزار شد ومصوباتی به تصویب رسید ازجمله مصوبات جلسه هماهنگی وهمکاری کلیه اعضادر اجرای بهتر این طرح بود وهمچنین مصوب شد باهمکاری معاون محترم آموزش هرروز یک ونیم ساعت به این طرح اختصاص داده شود وفضا سازی مناسب در مدرسه انجام وطلاب واساتید ومبلغین با این طرح واهداف آن آشنا ودر هرچه بهتر اجرا شدن آن یاری کنند که به حول وقوه الهی این اقدامات انجام شددر ادامه مدیر محترم مدرسه و معاون فرهنگی با همکاری مسول قرآنی به توجیه آین طرح برای طلاب اقدام وطرح اجرا گردید وبعد از ماه مبارک هفته ای یک روز در مدرسه اجرامی شود نحوه ی برگزاری واجرای طرح به این شکل برگزار شد که ابتدا  در هرجلسه از محفوظات جلسه قبل سوال می شد سپس محدوده جدید بصورت سه بار تکرار تمرین می شد وپس از دادن فرصت کوتاه جهت حفظ،از چند نفر سوال می شد وبه روشهای مختلف مانند یک آیه در میان ،تکرار دسته جمعی ،تکرار دو یا سه نفری و….تمرین وتکرار صورت می گرفت وپس از حفظ مختصر اشاره ای به تفسیر آیات می شد وترجمه لغات به لغات آیات ذکر می شد لازم به ذکر است طلاب به صورت گروهی با یک مربی  وهم به صورت مباحثه ای  به حفظ مشغول بودند

خانم کریمی با بیان ظرفیت های مبلغان و دانش آموختگان این مدرسه ادامه داد: با توجه به اینکه ماه رمضان بهترین زمان برای اجرای فعالیت های قرآنی می باشد، برای معرفت افزایی بیشتر واینکه طلاب استفاده ی بهینه از اوقات فراغت خود داشته باشند این طرح در تابستان هم اجرا می شود لازم به ذکر است کارگاه آشنایی با تغذیه سالم در اسلام دو جلسه در حاشیه این کلاسها برگزار گردید