موضوع: "طلاب و بانوان فرهیخته مدرسه الزهرا(س)"

نقش پررنگ حضور مبلغین و خواهران طلبه در فعالیت های فرهنگی و مذهبی

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 30ام تیر, 1395

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان فامنین در جلسه بانوان فرهیخته، گفت: قرائت قرآن در جوانی باعث می شود که قرآن با گوشت و خون انسان آمیخته گردد. قرآن باید با ترتیل و شمرده خواند شود و توام با تامل و تدبر باشد.

نشست کارگروه مربیان قرآنی به همت حجت الاسلام و المسلمین قاسم ملکی، در اتاق جلسات اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فامنین، با حضور بانوان فرهیخته برگزار گردید.

رئیس تبلیغات اسلامی فامنین، ضمن تقدیر از اعضای جلسه و حضور مبلغین و مدرسین قرآن و بانوان فرهیخته، به حوزه وقت شناسی اشاره نمودند که مبلغ و استاد در حوزه معارف دینی باید مدیریت زمان داشته باشند و رعایت حق الناس نمایند به این صورت که حول محور تعیین شده صحبت نمایند و پراکندگی و چندشاخگی در سخنانشان وجود نداشته باشد.

وی افزود: قرائت قرآن با تلاوت قرآن فرق دارد و تلاوت یکی از ویژگی های اصلی شیعیان است . قرائت یعنی خواندن و تلاوت یعنی پیروی کردن . حافظ واقعی قرآن کسی است که به آن عمل می کند و قرائت قرآن در جوانی باعث می شود که قرآن با گوشت و خون انسان آمیخته گردد. قرآن باید با ترتیل و شمرده خواند شود و توام با تامل و تدبر باشد. به طوری که دل سخت او تکان بخورد ، بیاندیشد و نه اینکه به سرعت بخواند تا به پایان آن برسد. همچنین تفکر در مفاهیم قرآن باید به گونه ای باشد که مفاهیم قرآنی در عرصه خانواده ، مدرسه و اجتماع به منزله تعمیق فرهنگ قرآنی گسترش یابد.

حجت الاسلام قاسمی، در این نشست ضمن بیان اهمیت و ضرورت هم اندیشی در حوزه فعالیت ها و برنامه های قرآنی اظهار داشت: دستیابی به جامعه متمسّک به قرآن و عترت(ع) در پرتو گسترش فرهنگ حیات بخش قرآن تحقق پیدا خواهد کرد.

وی ضمن بیان اهمیت برگزاری جلسات آموزش عمومی قرآن کریم با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری و نظر به نقش بی بدیل فرهنگ قرآنی در استحکام خانواده، خاطر نشان کرد: امروزه تشکیل جلسات ثابت تفسیر و تدبّر در قرآن کریم از اهمیت و ضرورت بالایی برخوردار است.

ملکی با بیان اینکه جامعه قرآنی باید سعی کند تا فرهنگ قرآنی در زندگی مردم نهادینه شود، تصریح کرد: آنگاه که فرهنگ قرآنی فکر مردم شود، نمود آن و ظهور و بروز آن در اعمال و رفتار مردم تبلور پیدا نموده و این خود در کاهش آسیب های اجتماعی و از همه مهمتر، استحکام بنیان خانواده نقش موثری را خواهد داشت.
در ادامه این نشست، حاضرین در حضور رئیس اداره تبلیغات اسلامی، ضمن بیان نقطه نظرات خود و بیان بعضی از مشکلات و آسیب ها به برسی راهکارهای بهبود وضعیت برنامه های قرآنی پرداخته و خواستار حمایت هرچه بیشتر اداره تبلیغات اسلامی شدند و برای حضور در روستاها در راستای آموزش و برگزاری مراسم های مذهبی اعلام آمادگی کردند. در ادامه برای هر روستا یک طلبه خواهر و مربی قرآن انتخاب شد تا هفته ای یک بار با حضور در بین بانوان به آموزش قرآن و احکام بپردازند.

در پایان زمان انتخاب اعضای اصلی طبق نظر و حق رأی حاضرین مشخص شد تا در اسرع وقت، کانون بانوان فرهیخته فامنین به ثبت نهایی برسد.