موضوع: "عزاداری امام حسین (ع)"

برگزاری مراسم عزاداری دهه اول محرم، در مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 14ام مهر, 1395

بسمه تعالی

محبت نسبت به اهل بیت علیهم السلام

حجت الاسلام والمسلمین حسین نقوی در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) گفت: محبت اهل بیت انسان را به خیر واداشته و باعث سعادت او می شود. کسی که با محبت اهل بیت علیهم السلام از دنیا برود وارد بهشت خواهد شد. اثرات محبت به ائمه اطهار در زندگی و قیامت و مرگ انسان آشکار خواهد شد و نکیر و منکر به او نوید بهشت خواهند داد. 


وی افزود: احکام الهی از منبع ولی الهی و از ناحیه اهل بیت(ع) نشئت گرفته و الگوی ما قرار می گیرد. این خاندان مطهر از اول معصوم بودند و اثرات محبت ایشان، تنها محبت خالی نیست و باعث حرکت انسان می شود و باعث عمل نیک می شود. با محبت اهل بیت در هنگام مرگ، بوی بهشت را استشمام خواهد کرد.


مبلغ احکام الهی ادامه داد: در نهان انسان و در گوشه ای از قلب انسان ها به طور فطری یک معرفت و محبت نهفته است و با هدایت آن و پرورش آن باعث تغییر فرد شده و انسان را هدایت می کند. حسین شافع محشر است و اگر کسی محبت امام را بر سینه دارد حتما هنگام مرگ بر وی حاضر خواهد شد.


حجت الاسلام نقوی با اشاره به مصائب خاندان رسول الله در کربلا اظهار کرد: هدف امام حسین(ع) در قیام علیه حکومت استبدادی یزید، احیای دین و احیای امر به معروف و نهی از منکر بود. قیام عاشورا پدیده ای عمیق و چند ماهیتی دارد. 


وی اذعان کرد: هدف در قیام عاشورا، زنده کردن اسلام ، آگاه ساختن مسلمانان و افشای واقعی فساد حکومت امویان بود. احیای سنت نبوی و سیره ی علوی، اصلاح جامعه و به حرکت در آوردن آن، از بین بردن بدعت ها و کج روی ها و تأسیس یک مکتب عالی تربیتی نیز، در اندیشه و عمل سیدالشهداء جلوه گر بود.


وی در پایان بیان کرد: تیره ترین و تاریک ترین روزگاری که در جریان تاریخ اسلام به خاندان رسول الله(ص) شده است، دوره حکومت معاویه بود. معاویه با تقویت فرمانروایی خود می خواستحتی نام اهل بیت رسالت را از زبان مردم بیندازد. اختناق و فشار روز افزونی که محیط اسلامی را فرا گرفته بود. هدفش از تشکیل سلطنت استبدادی موروثی، سقوط اهل بیت و ریختن بنیان حق و حقیقت بود و وظیفه امام حسین(ع) بود که بر خلافت شوم یزید قیام کند.