موضوع: "عملکرد خادمیاران رضوی"

برگزاری مراسم عید غدیر خم در مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 11ام شهریور, 1397

مراسم جشن و سرور به مناسبت عید غدیر خم در مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی رهبر از اساتید حوزه علمیه، ضمن تبریک عید اکبر(عید غدیر خم) گفت: غدیر یکی از اساسی ترین برنامه های پیامبر(ص) برای دوام و عزت اسلام است.

وی افزود: غدیر تنها یک روز نبود و غدیر کلید خوردن تاریخ است. تاریخی که به عمق بشریت و انسانیت است. در غدیر هدف تعیین چراغی برای انسانیت بود که به واسطه نقش امامت، سرچشمه عقاید و معنویت در قلب مومنین جریان یابد.

استاد حوزوی در ادامه عنوان کرد: از آثار ولایت مداری دستیابی به ایمان حقیقی و راستین است. که تنها راه سعادت بشر است و انکار ولایت موجب انکار نبوت و موجب کفر به خداوند است.

حجت الاسلام رهبر با بیان آثار دیگری از ولایت مداری اذعان کرد: عشق و محبت به اولیای الهی وسیله ای برای پاکیزگی روح از پلیدی ها و گناه می باشد و اعمال آن کسی که محبت ائمه اطهار علیهم السلام را دارد هر چند ناچیز باشد، مورد قبول پروردگار سبحان قرار می گیرد و شفاعت ائمه در روز قیامت است که باعث رستگاری شده و اهل ایمان را وارد بهشت می کند.

وی با بیان اثرات لقمه حلال در داشتن محبت به اهل بیت و درک غدیر خم اظهار کرد: غذایی که انسان می خورد همانند بذری است که در زمین ریخته می شود، اگر پاک و حلال باشد اثرش در جسم همانند سلطان بدن است که ظاهر می شود و قلب فرد سرشار از صفا و عشق و ایمان خواهد شد که خیر و برکت از آن می تراود.

حاج آقا رهبر در پایان ضمن اینکه همه خواهران حوزوی و مبلغین را دعوت کرد تا هر چه در توان دارند برای غدیر وقت بگذارند و برای شناساندن غدیر در بین نوجوانان راهکارهای نو ارائه دهند گفت: خوراک حلال، باعث رشد معنویت در انسان ها می شود و در دورن انسان نورانیتی ایجاد می کند که حقیقت را درک می کند و نسبت به اهل بیت علیهم السلام معرفت و محبت می یابد.

 

 

 

 

ارائه گزارش کانون خادمیاران رضوی

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 10ام مرداد, 1397

معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان فامنین گفت: جلسات کانون خادمیاران رضوی و برنامه ها و مراسم های مربوط به فعالیت های خادمان رضوی در مدرسه اجرا شد.

نرگس کریمی گفت: خدمت به بارگاه مطهر و نورانی امام رئوف حضرت رضا علیه السلام و زائران آن حضرت آرزوی همه هست.

وی افزود: توسعه خدمت و خائمی آن حضرت به آستان قدس و ترویج مبانی فطری و سیره ی عملی رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران مد نظر قرار گرفته است.

کریمی ادامه داد: این طرح با عنوان"خادمیاران"بعد از گذران دوره های اولیه با خدمت به محرومان و مستمندان، با توجه به آیین نامه ها و دستور عمل های آن بتوانند، از توفیق خدمت برخوردار باشند.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین اذعان کرد: در این راستا کانون خادمیاران مدرسه برنامه ها و مراسم های مذهبی را اجرا کردند که به شرح زیر می باشد:

1- کلاس مشاوره با موضوع صبر و استقامت در جریان ها و رخداد های اجتماعی با حضور مشاور خانواده خانم راحله دولتی در دهه کرامت برگزار شد.

2- نشستی با موضوع شیوه های رفتاری حضرت امام رضا علیه السلام در تربیت فرزندان با حضور استاد زهرا نقوی

3- نشستی با موضوع ساده زیستی و سادگی در سبک زندگی و دستگیری از نیازمندان باحضور استاد زهرا نقوی برگزار شد.

4- اهداء کمک هزینه جهیزیه به نوعروسان و زوج های جوان با هدف ترویج ازدواج آسان با حمایت سرکشیک خادمیاران رضوی

5- برگزاری مسابقه ی “بر مدار آفتاب” به صورت کتبی با حضور طلاب و مبلغین

6- برگزاری جشن های متعدد به مناسبت دهه کرامت و روز میلاد با سعادت حضرت معصومه و روز دختر و میلاد سراسر نور امام رئوف حضرت ثامن الحجج امام رضا علیه السلام، توسط خادمیاران رضوی مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین

7- اجرای مسابقه و سخنرانی و مداحی و اهداء جوایز در جشن هایی که توسط خادمیاران رضوی برگزار شد.

8- برگزاری دعای ندبه با حضور خادمیاران رضوی

9- برگزاری نشست روشنگری قرآن با حضور سرکشیک خادمیاران رضوی مدرسه، استاد زهرا نقوی

10- مشاوره ازدواج آسان برای چند زوج جوان

11- اهداء کمک هزینه درمانی به بیماران صعب العلاج و سرطانی

12- سرکشی از خانواده های محروم و نیازمند مناطق روستایی و اهداء سبد غذایی

13- سرکشی و دلجویی از سالمندان و اهداء کمک هزینه درمان و سبد غذایی

14- معرفی بیماران نیازمند به پزشک برای معالجه رایگان

15- معرفی بیماران محروم برای آزمایشگاه و بستری در بیمارستان

16- معرفی دو فرد معتاد به مراکز ترک اعتیاد

17- مشاوره برای حل اختلاف زوج جوان و جلوگیری از طلاق