موضوع: "غدیر خم"

برگزاری مراسم عید غدیر خم در مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 11ام شهریور, 1397

مراسم جشن و سرور به مناسبت عید غدیر خم در مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی رهبر از اساتید حوزه علمیه، ضمن تبریک عید اکبر(عید غدیر خم) گفت: غدیر یکی از اساسی ترین برنامه های پیامبر(ص) برای دوام و عزت اسلام است.

وی افزود: غدیر تنها یک روز نبود و غدیر کلید خوردن تاریخ است. تاریخی که به عمق بشریت و انسانیت است. در غدیر هدف تعیین چراغی برای انسانیت بود که به واسطه نقش امامت، سرچشمه عقاید و معنویت در قلب مومنین جریان یابد.

استاد حوزوی در ادامه عنوان کرد: از آثار ولایت مداری دستیابی به ایمان حقیقی و راستین است. که تنها راه سعادت بشر است و انکار ولایت موجب انکار نبوت و موجب کفر به خداوند است.

حجت الاسلام رهبر با بیان آثار دیگری از ولایت مداری اذعان کرد: عشق و محبت به اولیای الهی وسیله ای برای پاکیزگی روح از پلیدی ها و گناه می باشد و اعمال آن کسی که محبت ائمه اطهار علیهم السلام را دارد هر چند ناچیز باشد، مورد قبول پروردگار سبحان قرار می گیرد و شفاعت ائمه در روز قیامت است که باعث رستگاری شده و اهل ایمان را وارد بهشت می کند.

وی با بیان اثرات لقمه حلال در داشتن محبت به اهل بیت و درک غدیر خم اظهار کرد: غذایی که انسان می خورد همانند بذری است که در زمین ریخته می شود، اگر پاک و حلال باشد اثرش در جسم همانند سلطان بدن است که ظاهر می شود و قلب فرد سرشار از صفا و عشق و ایمان خواهد شد که خیر و برکت از آن می تراود.

حاج آقا رهبر در پایان ضمن اینکه همه خواهران حوزوی و مبلغین را دعوت کرد تا هر چه در توان دارند برای غدیر وقت بگذارند و برای شناساندن غدیر در بین نوجوانان راهکارهای نو ارائه دهند گفت: خوراک حلال، باعث رشد معنویت در انسان ها می شود و در دورن انسان نورانیتی ایجاد می کند که حقیقت را درک می کند و نسبت به اهل بیت علیهم السلام معرفت و محبت می یابد.