موضوع: "ماهیت قیام امام حسین علیه السلام"

نشست سیاسی به مناسبت ایام الله دهه فجر 96

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 21ام بهمن, 1396

نشست سیاسی با موضوع دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به مناسبت گرامی داشت ایام الله دهه فجر در مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین برگزار شد.
فرمانده سپاه ناحیه شهرستان فامنین با حضور در مراسم گرامی داشت ایام الله دهه فجر مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین گفت: ویژگی که انقلاب ما دارند هیچ انقلاب دیگری ندارد.

سرگرد حسن بهادری یکتا اظهار کرد: شهادت صدیقه طاهره (س) ام ابیها را تسلیت عرض می کنیم و ایام الله دهه فجر را تبریک می گوییم. یکی از شاخصه های انقلاب ایران، مردمی بودن هست و در پیروزی انقلاب همه مردم از اقشار مختلف حضور داشته اند و کسی نمی تواند ادعا کند که انقلاب به او وابسته است.

وی افزود: بحث بعدی از شاخصه های انقلاب رهبری، است و بعد از امامان علیهم السلام کسی مثل امام راحل (ره) نبوده است که با مدیریت مدبرانه و رهبری عالمانه توانست بر استکبار پیروز شود و انقلاب اسلامی ایران در بهمن سال 1357 با رهبری ایشان به پیروزی رسید.

سرگرد بهادری ادامه داد: امام با تمام رفعت و مهربانی خودش در برابر استکبار هرگز نهراسید و شجاعانه در برابر طاغوت زمان ایستاد و فرمودند که به والله جز خداوند از کسی نخواهم نهراسید. برای این انقلاب از حضرت آدم زحمت کشیده شده است تا به دست امام زمان(عج) برسد. زحماتی که امام و مادران شهدا و جوانان انجام دادند تا در بهمن ۵۷ به پیروزی رسید.

وی اذعان کرد: مگر می شود دوران انقلاب و زحماتی که برای به دست اوردن آن کشیده شده است را فراموش کرد. هرگز نمی توان موقعیت کنونی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را با دوران قبل از انقلاب مقایسه کرد. مقایسه شب و روز ممکن نیست و مقایسه حق و باطل امکان ندارد. دستاوردهای انقلاب همان خودباوری هست و قبل از انقلاب می گفتند که ایران هرگز نمی تواند به دستاوردهای علمی برسد. چه روحه ای بود که حضرت امام در روحیه ی جوان های ما دمید که ما بهترین سلاح ها را درست کرده ایم.

 فرمانده سپاه ناحیه فامنین تصریح کرد: امروز انقلاب ما تشیع را از انزوا دراورد و این برکتی هست که در سراسر دنیا شاهد هستیم. ما امروز از تمام مسلمانان دنیا حمایت می کنیم. از ذلت ژاندارمی آمریکا رهایی یافتن یک دستاورد خوب است و نمی توان آن را با ذلت نفوذ آمریکا در زمان شاه مقایسه کرد. امروز دنیا نگاهش به بیانات مقام معظم رهبری می باشد. بهترین مترجم ها را می گیرند که بتوانند از اولین نفرهایی باشند که از سخنان ایشان بهره ببرند.

وی با بیان زندگی امام راحل و زندگی حضرت آقا گفت: مقام معظم رهبری در نهایت صداقت و سادگی زندگی می کنند و این با زمان زندگی شاهانه قبل انقلاب قابل مقایسه نیست. دستاوردها فقط آب و برق و گاز نیست و ما باید عزت و شرف عظیم انقلاب را بگوییم. با بودن کلی دشمن ، سابقه حکومت اسلامی ایران که در تاریخ بی نظیر است و دشمنان در صدد نابودی نظام و تضعیف حکومت اسلامی هست. مردم همیشه با حضور در صحنه مشت محکمی بر استکبار زده اند.

تهیه کنند: حاجیلو

حضور دادستان دادسرای ویژه روحانیت منطقه غرب کشور در مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 21ام بهمن, 1396

دادستان دادسرای ویژه روحانیت منطقه غرب کشور با حضور در مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین گفت: نقشه دشمنان همین بی بند باری هست. 

حجت الاسلام “اکبر بیگلری” اظهار کرد: ما تهدیدات نظامی داریم ولی فرماندهان نظامی، شجاعانه تهدیدات نظامی را جلوگیری می کنند. ولی تهدیدی هست که گسترده می باشد. متاسفانه در جوامع ما افرادی هستند که با بیان ارتباط با امام زمان(عج) افرادی بسیار ساده را جذب خود می کنند. این مدعیان دروغین با آوردن بدعت هایی مریدانی را در گروه خود جذب می کنند. 

وی افزود: حضور علمای بزرگوار می تواند پاتکی باشد برای یارگیری این افراد دروغین،
بحث سوفی گری هست که ما طلاب باید جلوی این ادعاها را بگیریم. افرادی‌ که مشکلاتی از جمله اقتصادی و خانوادگی و اعتقادی و … دارند، جذب این گروه ها می شوند. آنان که با حمایت بیگانگان و دشمنان برای مقابله با اسلام یارگیری می کنند.

دادستان ویزه روحانیت منطقه غرب کشور ادامه داد: بحث بهائیت در استان را می توان با حضور پررنگ علما خنثی کرد. علما با حضور و تلاش عالمانه می توانند اعمال شیطانی این افراد را از بین ببرند. امروز یزید دیگری زنده است و ما باید با این دشمنان مبارزه کنیم. امام حسین فرمودند؛ مثل من و یزید هرگز با هم بیعت نخواهند کرد. یعنی این مسیر ادامه دارد و این شمر و یزید امروزی را نباید رها کرد .

وی اذعان کرد: حضرت آقا در فرمایشات خودشان از قشر دانشجو مطالباتی مطرح فرمودند. امام فرمودند پشتیبان ولایت فقیه باشید. یاسر الحبیب چند سال پیش در انگلستان پناهندگی گرفت و با ایجاد اختلاف بین مسلمانان به اهداف خود می رسد.
پیام رهبر ما وحدت اسلامی هست و امام بزرگوار هفته وحدت را مطرح فرمودند که مباحث علمی داشته باشیم و با منطق به مذهب شیعه دعوت کنیم.

حجت السلام بیگلری افزود: بعد از رسالت پیامبر (ص) خداوند بشر را بی سرپرست نگذاشت و بعد از امام عصر (عج) ولی فقیه را به عنوان نایب عام قرار داد تا از ولایت پیروی کنیم. به عنوان جانشین برحق که روشنگری می کنند و اگر کسی در راه ولایت باشد، در راه امام و انبیاست. مسلمانان و طلبه بی تفاوت هم داریم. که برایش فرقی ندارد که در کدام مسیر باشد. 

وی با اشاره به بحث فضای مجازی تصریح کرد: فضای مجازی هم تهدید هست و هم فرصت که می تواند انسان را به بیراهه بکشد و یا فرصتی برای فعالیت در عرصه های فرهنگی و علمی داشته باشد. علمای بزرگوار می توانند با ورود به این فضا، عالمانه اسلام ناب محمدی را گسترش دهند. بعضی از منافقان که برای ضربه زدن به نظام از هیچ توطئه ای دریغ نمی کنند. علمای بزرگوار همیشه پشت و پناه اسلام و مسلمانان هستند.

حجت الاسلام بیگلری بیان کرد: ما طلبه ها جمعیت مان در حدود ۲۵۰ هزار می باشد که با شهریه ای ناچیز زندگی می کنند. علما به دنبال مال دنیا و ظواهر زندگی نیستند. این انقلابی که زحمات زیادی برای به دست آمدن آن کشیده شده است نیاز به تلاش علما دارد. پایبندی به ذی طلبگی لازمه طلبه می باشد و در طلبگی یک شئوناتی هست و اگر کسی برخلاف این شئونات رفتار کند باعث بدبینی مردم به کل روحانیت و انقلاب و اسلام می باشد. پس طلبگی تعهداتی و الزاماتی دارد. یک روحانی به عنوان پدر معنوی در مساجد و عرصه های دیگر باید با عمل خود بتواند الگویی برای جوانان باشد.

در ادامه خواهران طلبه سوالاتی را بیان کردند که حجت الاسلام والمسلمین بیگلری به شبهات و پرسش های طلاب پاسخ دادند.

تهیه کننده: حاجیلو

کلاس اخلاق مبلغین با موضوع ترویج فرهنگ عفاف و حجاب

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 7ام بهمن, 1396

 

درس اخلاق با حضور آیت الله محمدی در مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 1ام بهمن, 1396

درس اخلاق با حضور نماینده ولی فقیه در استان همدان، در مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین، برگزار شد.

آیت الله غیاث الدین طه محمدی با حضور در مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین، ضمن بیان مباحث اخلاق، به سوالات و شبهات مطرح شده از طرف خواهران طلبه پاسخ دادند.


وی ضمن بیان ارزش مناظره در بین طلاب اظهار کرد: در هر موضوعی اهدافی نهفته هست و مناظره نیز اهدافی دارد که ایجاد فضایی مناسب برای درک درست حقایق و بصیرت افزایی و روشنگری است.

آیت الله محمدی ضمن بیان اینکه، شما خواهران طلبه در بحث مناظره باید استاد باشید، خاطرنشان کرد: آموزش های غیر مستقیمی به دلیل شیوه خاص مناظره در اذهان ماندگار است و ضرورت یادگیری مناظره قابل توجه است که متاسفانه در حوزه های علمیه این امر کمرنگ شده است.


وی افزود: در مناظره حرف هایی زده می شود و ما چون آمادگی نداریم پس در مناظره شکست می خوریم. هر کس به دنبال این است که از باورها و اعتقادات خود دفاع کند و این مهم بدون استدلال منطقی و روشمند امکان پذیر نیست. طلاب وقتی می توانند از عقاید خود دفاع کنند که از فنون مناظره آگاهی داشته باشند.


نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اهمیت مناظره در هدایت انسان ها و اثرات آن برای تبلیغ دین و رسیدن به سعادت اخروی، مناظره ی هشام بن حکم، یکی از شاگردان امام صادق(ع)، با عمرو بن عبید را بیان کرد که حضرت امام صادق از بیان این نوع مناظره بسیار خشنود شدند.


آیت الله محمدی تصریح کرد: مناظره هشام با عمرو که پرسید آیا چشم داری و زبان داری و …
آیا قلب هم داری و قلب فرمانده کل قوای بدن است و هر کدام از اعضای بدن برای رفع اشتباه حواس به قلب و مغز مراجعه می کند. شاگرد امام صادق علیه السلام از عمرو پرسید؛ شما مدعی هستید که خداوند برای هدایت اعضای بدن انسان، قلب را قرار داده است و برای کشور وجود انسان، رهبری وجود دارد، ولی چطور ممکن است خداوند برای کل عالم امامت و پیشوا قرار نداده باشد و برای هدایت میلیاردها انسان، در سعادت و شقاوت کسی نباشد. عمرو پرسید که آیا شما هشام هستی؟ و او گفت؛ بلی 

عمرو از منبر پایین آمد و گفت که از شاگرد امام صادق (ع) چنین بر می آید. امام صادق علیه السلام بعد از شنیدن این حسنات بسیار هشام را تشویق و تایید کردند.


امام جمعه همدان، عنوان کرد: الان هزاران هزار رسانه دارند مکتب شیعه را می کوبند و در اغتشاشات اخیر نیز، چون اوایل انقلاب که چندین امام جمعه ترور شدند، چند مورد به دفاتر امام جمعه هجوم آوردند. معلوم است که دشمن و منافقان از سنگر نماز جمعه می هراسند. 

وی در پایان گفت: شبهاتی در باره مسئله امامت توسط دشمنان و منافقان در شبکه های اجتماعی مطرح می شود و اکثر شیعیان از علوم مختلف مستضعف هستند و این باعث خدشه وارد کردن به شیعه می شود.

کلاس آموزش طبخ ماهی برای سفیران سلامت

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 29ام دی, 1396

کارگاه آموزشی طبخ ماهی با هماهنگی مدیریت جهاد کشاورزی، برای مبلغین و خواهران طلبه، در مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان فامنین، برگزار شد:

کارگاه آموزش طبخ ماهی با هماهنگی مدیریت جهاد کشاورزی و با حضور فرماندار فامنین، برای مبلغین و خواهران بسیج طلاب برگزار شد.

با توجه به تغییر ذائقه غذایی در خانواده ها و خصوصا در بین نوجوانان و جوانان، استفاده از غذاهای آماده و فست فودها موجب نگرانی و سلامت افراد جامعه، می باشد که برای ترویج فرهنگ سلامت خانوار، باید راهکاری ارائه نمود. یک جامعه سالم با وجود نیروی انسانی سالم میسر خواهد بود و سلامت نسل آینده حائز اهمیت می باشد. لذا ارگان های مختلف دولتی و غیر دولتی با حمایت از آموزش های پخت انواع غذای سالم، در صدد ایجاد فضایی برای حضور خانواده ها و مادران در این برنامه ها هستند. اگر غفلت کنیم با افزایش بیماری های فشار خون و دیابت و کاهش سن افراد در دچار شدن به بیماری های صعب العلاج، مواجه خواهیم بود.

مدیریت جهاد کشاورزی برای تشکیل کلاس های آموزشی و کارگاهی برای افراد تأثیر گذار شهرستان، با مدیریت مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین، هماهنگی نموده و حضور بیش از 50 طلبه و جمعی از مسئولین ارشد شهرستان، اهمیت این کلاس را نشان می داد.

کاویانی مدیر جهاد کشاورزی فامنین، با بیان فواید تغذیه ای ماهی گفت: امروزه در سراسر جهان رستوران های زیادی وجود دارد که غذاهای سریع یا همان فست فود را عرضه می کنند و این موضوع، نگران کننده است که باعث تغییر در ذائقه افراد می شود.

وی با اشاره به ارزش غذاهای سنتی، بیان کرد: مادران به عنوان مدیران کانون خانواده، مسئولیت مراقبت جسمی و روحی اعضای خانواده را دارند و شما مبلغین می توانید با ترویج تهیه آسان غذاهای سنتی و سالم، در این امر مهم، موثر باشید.

در ادامه مراسم کارشناس تغذیه، با آموزش پخت سه نوع غذا ( کوکوی ماهی، سالاد ماکارونی ماهی، ماهی سوخاری شده)، طرز پاک کردن سریع و آسان ماهی را آموزش داده و با عنوان شاخصه های ماهی تازه، طرز شناخت ماهی سالم را از ماهی غیر سالم بیان کرد.

نکته قابل ذکر در این کلاس آموزشی، حضور فرماندار شهرستان فامنین و چند نفر از مسئولین، که نشان از اهمیت قائل شدن به سلامت جسمی مردم بود. 

سید مجید شماعی با حضور در مدرسه علمیه، از اول کلاس شاهد دستورالعملل و عملکرد کارگاه آموزشی بود و با بیان احادیثی از ائمه اطهار علیهم السلام به اهمیت تغذیه سالم اشاره کرده و گفت: بیشتر بیماری ها و کوتاه شدن عمر انسان وابسته به تغذیه می باشد. با تحقیقی که بر مردمان حاشیه ی دریای مدیترانه انجام شد به این نتیجه رسیدند که تقریبا مردم این مناطق نسبت به ساکنان دیگر ، عمر بیشتری دارند و تغذیه از غذاهای دریایی، عامل اصلی سلامت آنان است.

فرماندار فامنین ادامه داد: معمولا مادران، با دستیابی به این آموزش ها، می توانند برای تهیه سفره غذایی خانواده خود بهتر عمل کنند و شما مبلغین و خواهران حوزوی می توانید سفیران سلامت باشید و از آنجایی که کلام شما، تأثیر بیشتری بر خانواده ها خواهد داشت می توانید، با آموزش این نوع کلاس ها از نزدیکان خود شروع کنید و علاوه بر هدایت معنوی مردم، به سلامت جسمی آنان نیز همت کنید. 

در انتهای برنامه فرماندار ، مدیر جهاد کشاورزی و دیگر مسئولین از غذاهای آماده شده تناول کرده و به تهیه ی غذا، با تزئین مناسب و مزه بهتر، امتیاز داده و غذا بین خواهران طلبه تقسیم شد. 

تهیه کننده: طاهره حاجیلو