موضوع: "مراسم جشن آغاز امامت امام زمان(عج)"

برگزاری نشست اخلاقی با موضوع مهدویت

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 12ام دی, 1397

نشست اخلاقی با موضوع مهدویت در مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین برگزار شد.

مظاهری استاد اخلاق ضمن اشاره به موضوع آخرالزمان و اهمیت پرداختن به موضوع مهدویت گفت: برداشت هایی که از ماهیت مهدویت در کشورهای غربی و شرقی مطرح می شود کاملا متفاوت است و غرب با ارائه کردن برنامه هایی سعی در تخریب مسأله مهدویت شیعه دارد و توجه به اثبات و توضیح این مقوله را برای خود دنبال می کند.

وی با بیان موضوعات مهدویت و شرایط کنونی جامعه و نقش جوانان بخصوص خواهران طلبه در تحقق زمینه ظهور، عنوان کرد: انتظار امام زمان(عج) از ما چیست؟ امام زمان و احساسات با هم قاطی شده است و وظیفه ما طلاب چیست؟ ما مسئولیت سنگینی داریم. سال 1415 هجری قمری یکی از بزرگان تشیع محضر آقا امام زمان(عج) مشرف می شوند و در آن اتفاق مشاهده می کنند که به گردن آقا یک پارچه سبز مانندی انداخته بود و میفرمودند که من غریب ترین شخص عالم صبر می کنم برای ظهور، به مردم بگویید؛ برای ظهور دعا کنید. گاهی افرادی سر سفره ما می نشینند و برای تعجیل در ظهور دعا نمی کنند.

استاد اخلاق ادامه داد: مردم باید غیبت امام عصر(عج) را نوعی بلا بدانند و با تمامی غم و حالت مضطر برای ظهور دعا کنند. برای آماده شدن ظهور باید امام را شناخت و معرفت کسب کرد. علاقه بر مهدی فاطمه(س) یک علاقه ای هست که از اول در نهان شیعیان است و باید در نوع انتظار تغییری دهیم و با تازه شدن خواسته هایمان جهان تازه شود و از عمق جان منتظر ظهور باشیم تا به رستگاری برسیم. 

مظاهری در پایان افزود: محبت حضرت مهدی(عج) خالص است. آیا وقت آن نرسیده که خاشع باشیم و گناه نکنیم و عاشق امام باشیم و بر این عشق پایدار باشیم. داشتن تقوا از نشانه های عشق است و تلاش و کوشش برای ایجاد زمینه های ظهور و داشتن ادب از دیگر اصول انتظار است.

تهیه کننده: حاجیلو

اعزام مبلغین به اردوهای جهادی از مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 7ام آذر, 1397

به مناسبت هفته بسیج تعدادی از خواهران طلبه مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین به مناطق محروم اعزام شدند.

نرگس کریمی معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین، گفت: در هفته بسیج با همکاری بسیج طلاب برنامه هایی در راستای اهداف انقلاب اسلامی ایران و تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری برگزار شد. از جمله اعزام مبلغین به مناطق محروم شهرستان بود تا با حضور در این روستاها بتوانند در باره مسائل مختلف مذهبی و سیاسی و مشاوره خانوادگی گفتگو کنند.

وی با بیان اینکه با توجه به احساس نیاز اهالی مناطق محروم، اعزام افراد توانمند و بومی در الویت مدرسه می باشد، ادامه داد: ساکنین روستاها در بسیاری از موارد به مبلغین مراجعه می کنند و مشکلات خود را مطرح کرده و چاره جویی می کنند. حضور مبلغین اثرات مثبتی در سبک زندگی و رفتار مردم دارد.

معاون فرهنگی مدرسه افزود: حدود چهار دهه از انقلاب گذشته است و امیدواریم بتوانیم گاه هایی را برای آگاه سازی جامعه برداریم و نقش وافری را در هدایت مردم در مسائل دینی داشته باشیم.

کریمی تصریح کرد: تعداد اعزام در دهه فجر افزایش خواهد داشت و آموزشهایی با موضوع آسیب های اجتماعی در عناوین سخنان مبلغین مورد توجه قرار خواهد گرفت.

میثاق با ولایت در همایش بزرگ بسیجیان در روز بسیج

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 5ام آذر, 1397

برگزاری همایش بزرگ بسیجیان در مسجد اعظم شهرستان فامنین باحضور تمامی اقشار بسیجی وشرکت طلاب بسیجی در این همایش به روایت تصویر

 

حرکت در جهت پاسداری ودفاع از ارزشهای انقلاب از تفکر بسیجی است

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 5ام آذر, 1397

نشست سیاسی با حضور امام جمعه فامنین به مناسبت هفته بسیج در مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان فامنین برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین رضا مصباح در نشست سیاسی که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد، گفت: یکی از مباحثی که در دین مقدس اسلام به آن سفارش شده، اینکه انسان در کار فردی و جمعی باید انقلاب کند و در جهت تغییر برخی از اخلاق و نیات و افکار اقدام نماید. 

وی افزود: انقلاب را می توان از دو جهت بررسی کرد؛ یکی از جهت سلبی و آن حرکت به سوی رذایل هست و دیگری ایجابی که حرکت به سوی ارزشهای دینی و معنویت می باشد. اساس خلقت انسان انقلاب و حرکت و جهاد است. جهاد با هوای نفس، خودخواهی، کبر و دنیا طلبی است. گاهی انقلاب ما بیرونی است که به طبع انقلاب درونی رخ می دهد. انقلاب درونی اهمیت بیشتری دارد و ارزشش بیشتر است. 

حجت الاسلام مصباح اذعان کرد: امام خمینی رحمت الله علیه انقلاب درونی کرد که در راستای خدامحوری بود و عالم را تکان داد. چون خود تغییر کرد، توانست عالم را تغییر داده و شهید پروری کند. نوع حرکت خود جوش خدا محور که اسمش بسیج است را امام (ره) پایه گذاری کرد. فکر و حرکت و انرژی و اعتقاد بسیجی کمک کرد ما به اینجا برسیم که در دنیا حرف اول را بزنیم و خیلی از کشورهای دیگر از ما الگو گرفتند. 

استاد اخلاق تصریح کرد: در اعتقاد و نگاه بسیجی اعتقاد عقیده باید درست باشد و با اخلاصی که دارد همراه امام زمان باشد و مطیع ولایت باشد و نه مطیع هوای نفس، بر مدار ولایت حرکت کند و روحیه ی بندگی و تعبد داشته باشد. توکل به خدا را فراموش نکند.

وی ادامه داد: خداوند در هر زمانی انسان ها را به گونه ای امتحان می کند و همین امتحان عامل رهایی و نجات و رشد است پس با سختی ها مبارزه کنیم و پیرو ولایت باشیم.

جشن آغاز امامت امام زمان(عج) در مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 26ام آبان, 1397

مراسم جشن با شکوهی به مناسبت نهم ربیع الاول، سالروز آغاز ولایت و امامت قطب عالم امکان، حضرت امام زمان(عج) در مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان فامنین برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین رضا مصباح، امام جمعه شهرستان فامنین، در مراسم جشن آغاز ولایت و امامت آن امام همام، حضرت ولی عصر(عج) گفت: از مباحثی که باعث غیبت حضرت شده است، عدم درک و معرفت است. یعنی غفلت هر چه در انسان پر رنگ تر باشد، حجاب رفته رفته قطورتر می شود. 

وی افزود: غفلت گاهی از عدم اتحاد است. از عدم توجه و حضور است. هر کدام از این مسائل اتفاق افتاد، فاجعه بیشتر می شود و گاهی ما در جنبه های اعتقادی کار نمی کنیم و وقتی اعتقاد قوی باشد، حضور و ارتباط و علقه های عاطفه برقرار است. باید به حقیقت حضور و درک و عاطفه توجه داشته باشیم و گاهی در عباداتمان فقط رفع تکلیف می کنیم.

امام جمعه فامنین با بیان سخنانی پیرامون شخصیت و زندگی صاحب عصر(عج)، ادامه داد: خواهران طلبه ای که در مدارس علمیه حضور دارند، باید با افزایش علم و معرفت، اعتقادات خود را قوی کرده و با کسب نور ایمان به دیگران نیز نور بدهند، تا آنان نیز حقایق را بشناسند. برای تفکر درباره ی امام زمان(عج) دچار اوهام و خیالات نشویم و با بهره مندی از لذت مناجات و بندگی خداوند، از منتظران واقعی حضرت باشیم، که بقیه ی امورات و فضائل نیز کسب خواهد شد.

حجت الاسلام مصباح با بیان اینکه ما سربازان امام زمان(عج) هستیم، خاطر نشان کرد: روح ، نیاز به مقدمه چینی و مقدمه سازی دارد و ما که نام خود را سرباز آقا قرار داده ایم ؛ چه کارهایی کرده ایم. چند نفر به دست ما قرآن خوان و نماز خوان شده اند؟ چند نفر را با امام زمان(عج) ارتباط دادیم؟ چقدر خودمان را برای ظهور آماده کرده ایم؟ آیا جرأت راه دادن به امام زمان(عج) را در خلوت خودمان داریم؟ آیا زندگی مان مهدی پسند است؟ این یعنی آمادگی برای ظهور و منتظر واقعی بودن

این جشن که با همت کانون مهدویت مدرسه برگزار شده بود، با پخش شیرینی و پذیرایی و مداحی در مدح آن حضرت ادامه یافت و بسته های متبرک “دانه های تسبیح برای قدم قدم تا ظهور” همراه با مهر تربت امام حسین علیه السلام بین حاضران پخش شد.

 

تهیه کننده: حاجیلو