موضوع: "مهدویت"

اندیشه مهدوی در طرحواره مهدویت

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 26ام اردیبهشت, 1397

معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان فامنین گفت: در ایام مبارک اعیاد شعبانیه با همکاری بسیج طلاب، برنامه هایی برای تبیین آسیب های اندیشه مهدویت و گونه های دشمن شناسی برگزار شد.

نرگس کریمی با بیان اینکه عصر حاضر دوران غیبت کبری حضرت ولی عصر(عج) می باشد و وظیفه ما شیعیان به عنوان منتظران واقعی حضرت این است که تلاش کنیم تا زمینه ظهور را فراهم کنیم.

وی افزود: دشمنان همواره در صدد اقدامات و فعالیت هایی  در زمینه های تضعیف مهدویت هستند تا بتوانند آسیب هایی در باره اندیشه مهدویت ایجاد کرده و با گونه های مختلف با این مسئله دشمنی کنند.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین اظهار کرد: سعی کنیم تا خانه هایمان به نور ولایت و امامت روشن گردد و قلب هایمان کانون تربیت سربازان واقعی امام عصر(عج) باشد. به این منظور با اجرای برنامه ها و مراسمات مذهبی مختلف سعی کردیم که با ایجاد نشاط و امید این ایام را به جشن و سرور بپردازیم.

کریمی ادامه داد: با برگزاری نمایشگاه پوستر  و نمایشگاه کتاب و مسابقه کتاب خوانی، با احادیثی با مضمون اعتقاد به مهدویت توانستیم جمع حداکثری خواهران طلبه و عموم مردم را با معارف قطعی مذاهب اسلامی آشنا سازیم و با پخش برشور ، به معنای واقعی انتظار عالمانه توجه داشته باشیم.

 

وی با بیان اجرای طرحواره مهدویت با شعار “هر طلبه یک مهدی یاور   هر مدرسه یک پایگاه مهدوی” اذعان کرد: جلسات و کارگاه های مهدویت با حضور  حجت الاسلام والمسلمین یعقوبیان و امام جمعه شهرستان فامنین و دکتر عبدی  از اساتید ارزشمند و متخصص در حوزه های علمیه، برای بیان مسئله انتظار عالمانه و پاسخ به سوالاتی در این زمینه، برگزار شد.

 

معاون فرهنگی مدرسه تصریح کرد: مراسم شب احیاء در شب نیمه شعبان با حضور طلاب و چند نفر از اساتید. و مراسم قرائت قرآن کریم و جشن و مدیحه سرایی و خواندن دعا با حضور حداکثری طلاب اجرا شد. در ضمن  مسابقه خطبه فدکیه و اردو یک روزه و دیدن فیلم اثر گذار “به وقت شام” در این ایام با حضور حداکثری خواهران بسیج طلاب برگزار شد.

 

کریمی در پایان اذعان کرد: در هفته عقیدیتی سیاسی و به مناسبت هفته معلم حجت الاسلام والمسلمین رضایی در مدرسه حضور یافته و بیاناتی را با توجه به مباحث روز و اقدام آمریکا در باره برجام عنوان کرد و با برگزاری بزرگداشت مقام شامخ معلم از اساتید مدرسه با اهداء هدایایی تجلیل شد.