موضوع: "هفته دفاع مقدس"

برگزاری آیین آغاز سال تحصیلی 98-97 مدارسه علمیه الزهرا(س) شهرستان فامنین

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 9ام مهر, 1397

مراسم آیین آغاز سال تحصیلی 98-97 مدارسه علمیه الزهرا(س) شهرستان فامنین، با حضور اساتید و خواهران طلبه و مسئولین ارگان های دولتی و غیر دولتی، با سخنان امام جمعه شهرستان فامنین، برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین رضا مصباح، ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین و مصادف شدن آن با هفته دفاع مقدس گفت: گرامی می داریم یاد و نام شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس که از جلوه های ایثار و شجاعت بودند و با نمایش خالص ترین و زیباترین شکل ایمان و نماز و قرآن، در دفاع از کشور عزیزمان کوشیدند و جاودانه شدند.

وی افزود: وظیفه ای که بر عهده ما گذاشته شده در راستای عدالت و خودسازی است و برای تحقق اهداف تشیع در سرتاسر جهان که ادامه دهنده راه امام حسین علیه السلام باشیم.

امام جمعه فامنین با اشاره به سابقه مدرسه در استان همدان ادامه داد: اگر می خواهید ادامه دهنده راه امام حسین(ع) باشید باید سوز دین داشته باشید و لازمه سوز دین داشتن اینست که منیت ها و غرور را کنار بگذاریم و در پی کسب علم و معرفت باشید و بدانید کسی که به علم شما برکت می دهد خداوند است و اگر برای خدا قدم بردارید معرفتی معنادار خواهید یافت و از شعار به شعور می رسید.

حجت الاسلام مصباح با اشاره به ایام سوگواری ماه محرم و شهادت سیدالشهدا و یاران با وفایش خاطر نشان کرد: اگر مداحی که مردم را می گریاند و سخنرانی که در مدح ائمه علیهم السلام سخنانی را ایراد می کند، اشک چشم نداشته باشد و توسل نداشته باشد اثر گذار نخواهد بود. لازمه ایجاد محبت اهل بیت در دل جوانان و مخاطبان داشتن سوز و توسلی مخلصانه است .

 

فعالیت های فرهنگی به مناسبت هفته دفاع مقدس

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 8ام مهر, 1397

برنامه های مربوط به هفته دفاع مقدس با حمایت بسیج طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان فامنین برگزار شد.

نرگس کریمی معاون فرهنگی مدرسه الزهرا(س) فامنین، ضمن عرض تبریک ایام دفاع مقدس به ایثارگران و خانواده های معظم شهدا و مردم سلحشور ایران گفت: در 31 شهریور رژیم بعث عراق با تصمیم و طرح قبلی با هدف برانداختن نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران جنگی نابرابر را علیه ایران اسلامی آغاز کردند. با ایثار و از خودگذشتگی جوانان و با نثار خون شهدا توانستیم نظام اسلامی ایران را مقتدرانه به درختی عظیم مبدل نماییم که مسلمانان در نقاط دیگر جهان نیز، زیر سایه آن باشند.

وی افزود: مدرسه با حمایت بسیج طلاب خواهران برنامه هایی را برای این ایام مقدس اجرا کردند. از جمله این برنامه ها چون محفل انسی با قرآن و محفل انسی با شهدا برگزار شد.

استاد کریمی ادامه داد: در این راستا با حضور خواهران طلبه و همکاری اساتید و مدیر کانون بسیج طلاب، نمایشگاه عکس دفاع مقدس برگزار شد و نشست اخلاقی و روشنگری، با حضور آیت الله محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان و حجت الاسلام والمسلمین شایان از اساتید حوزه برادران برگزار شد و به سوالات و شبهات حاضران پاسخ داده شد.

معاون فرهنگی مدرسه الزهرا(س) فامنین تصریح کرد: در هفته دفاع مقدس تعدادی از مبلغین به روستاها و مناطق دور و محروم شهرستان اعزام شدند و در این راستا نیز رزمایش اردوی جهادی در این هفته و ایام دیگر برگزار شد.