موضوع: "کلاس اخلاق با موضوع اخلاص در عمل"

برگزاری کلاس اخلاق با موضوع اخلاص در عمل

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 19ام آبان, 1397

کلاس اخلاق با حضور امام جمعه فامنین در مدرسه علمیه الزهرا(س) با موضوع اخلاص در عمل، برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین رضا مصباح گفت: اگر عمل خالص باشد هر چند اندک بهتر از کثیر بدون اخلاص است. عبادت اگر توأم با لذت بود عبادت حقیقی است. عبادت با کسلی برای رفع تکلیف است. یکی از درجات اخلاص اینست که کار برای خدا باشد و اعمالی که انجام می شود خالی از منیت و به خاطر راضی شدن بعضی از افراد باشد.

وی در ادامه با بیان آفات طلبگی گفت: طلاب نباید پای بعضی از مباحث بنشیند. کارهایی که برای توجه مردم است و کارهایی که رضایت مردم را در نظر دارد. فردی که در عملش نور است و اخلاص هست جرأت خلاف کردن ندارد. در کارها سبک و روش علما را در نظر بگیریم.

 امام جمعه فامنین افزود: از مهمترین آفات طلبگی ترک نکردن گناهان است و طلبه باید سعی کند گناه نکند زیرا گناه از طلبه سلب توفیق می کند و او را از رسیدن به مقامات عالیه باز می دارد. چه بسا بعضی از گناهان انسان را چنان بر زمین می زند که دیگر قادر به ایستادن دوباره نخواهد بود.گناه شأن و شخصیت افراد را خورد می کند و باعث آفت طلبه است.

حجت الاسلام مصباح در پایان با اشاره به پیاده روی اربعین حسینی تصریح کرد: انسان اجتماعی است و نمی تواند فردی زندگی کند. در پیاده روی اربعین می توان گروه هایی را دید که با برپایی موکب ها از زائران امام حسین علیه السلام پذیرایی می کنند و با اخلاص و قرب خداوند کار می کنند و خیلی از طلاب در اربعین کارهای بزرگی انجام می دهند. مراسم اربعین با حضور بیش ار دومیلیون نفر برگزار می شود که با مراسم حج مسلمانان مقایسه می شود.