موضوع: "کلاس اخلاق با موضوع خشنودی خدا"

آرامش انسان در خشنودی خداوند است

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 9ام اسفند, 1396

کلاس اخلاق و پرسش و پاسخ به سوالات خواهران طلبه با حضور امام جمعه شهرستان، در مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین برگزار شدد.
حجت الاسلام والمسلمین رضا مصباح با اشاره به اینکه انسان کامل با اطاعت از پروردگار رضایت و خشنودی خدا را کسب می کند، گفت: مباحثی در جلسه قبل گفته شد که دنیا وسیله ای است که اگر انسان بخواهد از آن لذت ببرد و حیاتی داشته باشد توام با آرامش، باید با خداوند ارتباط داشته باشد.

وی افزود: هنگامی خداوند از شما رضایت دارد و خشنود می شود که حب و بغض و دوستی و دشمنی شما به خاطر خدا باشد و این واقعیت است که زمان را نمی توان نگه داشت و انسان ها متفاوت هستند و انسان های مومن بیشتر از همه مورد آزار و اذیت هستند.  اگر در این دنیا با خدا باشید و اگر در راه خدا مورد اذیت واقع شوید، زیباست.

امام جمعه فامنین ادامه داد: چکار کنیم که در دنیا آرامش داشته و لذت ببریم؟ به دنیا طوری نگاه نکنیم که نیتمان دنیایی باشد. اگر در حوزه هم باشیم ولی به فکر دنیا باشیم، خطرناک است. باید برای کار خدا سختی بکشیم و به دنبال رضایت خدا باشیم. حالا اگر به دنیا هم رسیدیم لذت بخش است.

وی با بیان حضور افرادی که در زمان جنگ تحمیلی از جان خود گذشتند تا رضایت خدا را کسب کنند، تصریح کرد: خیلی ها برای خدا در راه خدا فداکاری کردند و در جنگ شرکت کرده اند و به خشنودی خدا رسیدند. نباید تمام کارهایی که برای خدا کرده ای  همه را نقد کنی، اگر عمر و جان و مال خود را در راه خدا خرج کردی خدا برای تو لذت دنیا و آخرت عنایت خواهد کرد. اگر برای خدا تبلیغ کردید و برای خدا تدریس کردید و برای خدا قدم برداشتید و بخاطر ترس از غضب خدا غیبت نکردید، خداوند لذت عبادت می بخشد. 

حجت الاسلام مصباح اذعان کرد: معامله با خدا هفت قسم دارد؛ یکی که راضی باشید، برای داشتن چهره، فرزند، مال و هر آنچه خداوند داده راضی باشید و شکر کنید، اگر راضی باشید آرامش دارید و به قرب الهی خواهید رسید. حضرت عیسی از خداوند پرسید که همنشین من در بهشت کیست؟ خداوند فردی را نشان داد که همیشه شکرگزار نعمت های خدا بود. کسی که توجه و نگاه خداوند را بزرگترین نعمت دانسته و همواره با تمام مشکلاتی که داشت خواست و توجه خدا را می خواست و شکرگزاری می کرد.
 
وی عنوان کرد: اولین مرتبه رضایت خداست و اگر به رضای خدا راضی نباشید خشنود نخواهید بود. مرحله دوم؛ اگر می خواهیم محبت خدا را درک‌ کنیم باید لحظاتی با خودمان خلوت کنیم. چرا اینقدر در جمع هستیم و خلوتی نداریم ؟ کسانیکه با آدم های بد نشست و برخواست می کنند، حتما مثل او خواهند شد. انسان در برخوردها خصوصیات و اخلاق طرف مقابل را می گیرد و شبیه او می شود.

حاج آقا مصباح در پایان گفت: یک ویژگی که انسان باید برای خود برگزیند و با خود خلوتی داشته باشد. خرج کنید که خدا را بخرید و گاهی ساکت باشید که خدا را داشته باشید و گاهی دفاع کنید بخاطر خدا و خشنودی خدا. خداوند به حق حضرت زهرا(س) محبتش را به ما عنایت فرماید.