موضوع: "کلاس اخلاق در باره درختکاری در اسلام"

کلاس اخلاق با موضوع بهره وری از علم

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 22ام اسفند, 1396

امام جمعه شهرستان فامنین در کلاس اخلاق مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین، با بیان اهمیت علم گفت: کسی که حکمی را بشنود و در راستای آن عمل کند خداوند او را رحمت می کند.

حجت الاسلام والمسلمین رضا مصباح گفت: دین اسلام دین دانش و علم است و اسلام دینی است که برای آموزش و سعادتمندی دنیوی و اخروی انسان برنامه دارد. دانشی دارای ارزش است که انسان را به مقام خودش باز گرداند.

وی ادامه داد: انسان همواره در صدد آن است که بفهمد و یاد بگیرد و درک کند.علم راه سعادت و تکامل  و راه ساختن را به انسان می آموزد. گوش شنوایی که توأم با عمل باشد، انقلاب درونی ایجاد می کند. علم ابزاری است در دست انسان ها، پس مراقب باشیم آنچه به زبان می آید الفاظ تهی نباشد.

استاد اخلاق افزود: بیایید در این فرصت کم عمر برای دینمان کار کنیم و کسی که احکام  را بشنود و به آن عمل کند خداوند او را رحمت می کند. کسی که عبای استاد اخلاق را می چسبد و در صدد آگاهی و یادگیری است ارزش استاد و علم را دانسته است، همانگونه که در سخنان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام نیز در بیان اهمیت علم احادیثی بیان شده است. امروزه همه مکاتب بر کسب علم و دانش تأکید دارند. لزوم طلبگی مطالعه و علم آموزی است. پس بیشتر به این مقوله پرداخته و آگاهانه وارد اجتماع شده و تبلیغ کنید.

 

کلاس اخلاق با موضوع اهمیت کاشت نهال در اسلام

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 22ام اسفند, 1396

مدیر حوزه علمیه خواهران استان همدان با حضور در کلاس اخلاتق در مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین گفت: دین اسلام دین کاملی که برای همه ابعاد زندگی برنامه دارد. یکی از آن برنامه هایی که بسیار به آن تأکید شده است مسأله درختکاری است.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن فاضلیان گفت: در اسلام دستور به حفظ درخت آمده است. روایتی از حضرت پیامبر که فرمودند: “هر کس درخت نیازمند به آب را سیراب کند گویا انسان مومن تشنه را سیراب کرده است” . 

وی افزود: درخت برای تمام موجودات روی زمین سودمند است و برای حفظ آن بسیار تأکید شده است و انسان باید علاوه بر اینکه در حفظ و نگهداری درخت تلاش می کند باید برای حفط درخت علم نیز تلاش کند. باید برای بارور شدن آن بکوشد و از آن مراقبت کند که خوب رشد کند و او را به سعادت برساند و از ثمره آن در زندگی بهره برده و به قرب الهی برسد.

وی در پایان بیان کرد: با تأسی از رهبر معظم انقلاب با کاشت درخت برای خود باقیات صالحات به جا بگذاریم.