موضوع: "کلاس بهداشت با موضوع جلوگیری از سرطان"

برگزاری مسابقه سیر مطالعاتی در مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 9ام اسفند, 1396

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین گفت: در راستای ترویج فرهنگ مطالعه مفید و کتابخوانی، مسابقات سیر مطالعاتی مرحله اول و دوم، در مدرسه علمیه الزهرا(س) با تلاش عوامل اجرایی، برگزار شد.
مریم بشیری گفت: برای اجرای مسابقات سیر مطالعاتی مرحله اول و دوم در بین خواهران طلبه مدرسه الزهرا(س) فامنین جلساتی با حضور معاونین مدرسه برگزار شد.

وی افزود: برای دسترسی طلاب به منابع مسابقه سعی کردیم که کتاب ها را تهیه کرده و در اختیار طلاب قرار دهیم. آنچه در کتابخانه بوده ، خواهران با تشکیل گروه هایی مطالعه کرده اند و بیشتر منابع دانلود شده و از طریق سی دی و یا ارسال به گوشی های همراه مورد استفاده قرار گرفته است.

مدیر مدرسه افزود: در دیدار چهره به چهره با خواهران تأکید زیادی برای شرکت در این مسابقات شد و از اهداف اجرای این کار بزرگ توسط مدیریت حوزه های علمیه، بیان شد تا خواهران رغبت بیشتری برای شرکت در مسابقات و در نهایت مطالعه مفید داشته باشند. چندین جلسه با حضور معاون فرهنگی مدرسه برگزار شد و با سخنرانی و اطلاع رسانی بین طلاب، به شرکت حداکثری خواهران تأکید شد. توسط معاونت فرهنگی و همکار فرهنگی و یکی از مبلغین نیز جلساتی تشکیل و به سوالات پیش آمده پاسخ داده شد تا هیچ ابهامی درباره شیوه برگزاری نباشد.

وی با بیان اینکه این مسابقه قطعا هزینه های زیادی داشته و به اهداف بزرگی می اندیشد خاطرنشان کرد: مطالعه از ملزومات طلبگی می باشد و خواهران طلبه باید بدانند چگونه مطالعه کرده و چه کتاب هایی برای مطالعه مفید، موثر خواهد بود. هر چه دانش یک طلبه بیشتر باشد شناخت وی به اطراف بیشتر بوده و بهتر می تواند در این مسیر الهی قدم بردارد. حضور یک طلبه باسواد با آگاهی از اعتقادات اسلامی، روش های بیان مسائل اجتماعی و تربیتی مردم و احکام شرعی و … موثر خواهد بود. یک طلبه باید آمادگی کافی برای پاسخ به شبهات و سوالات مردم و مخاطبانش را داشته باشد و این امر جز با مطالعه و افزایش اطلاعات فردی میسر نخواهد بود.

بشیری اذعان کرد: گروه هایی تشکیل شد تا هر کدام به خواسته خود یک کتاب را انتخاب کرده و مطالعه کنند و با هم مباحثه داشته باشند، تا بتوانند بهتر به سوالات آزمون ها پاسخ دهند. خلاصه بندی کردن کتاب هم روشی بود که بیان شد تا کسانیکه درک بیشتری از مطالعه کتابی را داشتند، با دیگر هم گروه های خود مورد بحث و بررسی قرار دهند.

وی ضمن تشکر از معاونین که نهایت تلاش را برای اجرای بهتر این همایش بزرگ ترویج مطالعه در بین طلاب، داشته اند، بیان کرد: در برگزاری آزمون ها و حضور آنلاین خواهران، سیستم های رایانه ای در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفت و در برگزاری غیر حضوری نیز زحمات زیادی از طرف معاونت فرهنگی تقبل شده است. اکثر اساتید نیز در این مسابقات شرکت کرده و نهایت همکاری را با معاونت فرهنگی مدرسه برای اجرای بهتر این طرح عظیم داشته اند.

وی در پایان تصریح کرد: در نهایت از برگزیدگان برتر و شایسته ی تقدیر، در مراسم جشنی تجلیل شده و جوایزی اهداء شد و برترین ها به استان معرفی شدند و مورد تشویق قرار گرفتند.

 

کارگاه آموزشی بهداشت

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 9ام اسفند, 1396