موضوع: "شهادت امام رضا علیه السلام"

برگزاری مراسم سوگواری حضرت امام رضا علیه السلام

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 21ام آبان, 1397

به مناسبت شهادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت مراسم سوگواری آن حضرت در مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین، برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی رهبر، با شرح شهادت امام رضا علیه السلام گفت: درباره ی شهادت روایت مستندی از امام رضا(ع) وارد شده که حضرت شهادت خود را پیش گویی کرده اند و عامل این جنایت را مأمون دانسته است.

وی افزود: انگیزه اصلی مأمون در به شهادت رساندن امام این بود که آن حضرت، بی محابا و بدون ترس حق را در برابر مأمون اعلام می کردند و در بیشتر مواقع در مقابل او قرار می گرفتند.

استاد حوزوی بیان کرد:اگر سیره ی ائمه اطهار علیهم السلام را بشناسیم و از آنها پیروی کنیم بیشتر مشکلات جامعه حل خواهد شد. خوش اخلاقی ، بیان حقیقت و انجام امور برای کسب رضایت پروردگار را می توان از زندگی امامان آموخت. بیان حق که با چه لفظی مطرح شود تا نتایج خود را در ذهن طرف داشته باشد. 

حجت الاسلام رهبر ادامه داد: اخلاق از عناصر مهم شخصیت انسان است و امام رضا علیه السلام به اخلاق ممتاز  و عالی آراسته بودند و به همین سبب دوستی عام و خاص را به خود جذب می کردند. انسانیت امام بی مانند بود و مصداق رسالتی بود که تجلی روح نبوت و از وارثان اسرار آن به شمار می رفت

 در پایان مراسم و شهادت غریبانه امام هشتم روز عزای شیعیان در سرتاسر جهان و روز از دست دادن اسوه ی کامل عبودیت، خواهران طلبه و بانوان شهرستان، به سوگ نشستند و عزاداری کردند.