موضوع: "مبلغین، رمضان 99"

جلسه مدیران مدرسه علمیه الزهرا (س) و اداره تبلیغات اسلامی فامنین

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 27ام خرداد, 1399

 

در این جلسه به بیان مشکلات و پیشنهادات در راستای پیشبرد اهداف مبلغین، جذب بیشتر طلاب و ثبت نام در مدارس علمیه نظراتی مطرح شد.

جلسه هیئت اندیشه ورز با حضور حجت الاسلام والمسلمین حیدری رئیس اداره تبلیغات اسلامی فامنین و مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان و جمعی از روحانیون و مبلغین خواهر برگزار شد.

در این جلسه مدیر مدرسه به بیان مشکلات، انتقادات و پیشنهادات و انتقادات ثبت نام در مدارس علمیه پرداخته و در جهت افزایش جذب خواهران برای ثبت نام در حوزه نظراتی را ارائه نمود.


مریم بشیری مدیر مدرسه ضمن تشکر از همکاری اداره تبلیغات اسلامی در تبلیغ امام جماعت ها در مساجد و سطح شهر گفت: خواهران طلبه و اساتید مدرسه حضور خود را برای پیشبرد اهداف هیئت اندیشه ورز اعلام میدارد.


در ادامه حجت الاسلام حیدری رئیس اداره تبلیغات اسلامی فامنین اذعان کرد: مبلغین با برنامه ریزی صحیح، بر مسائل و مشکلات روز جامعه توجه کنند و در زمینه های مختلف فرهنگی فعالیت کرده و برای مقابله با هجمه های دشمنان نیروهای اثر گذار را تربیت و تجهیز نمایند. 

مدرسه علمیه الزهرا(س) در ویدئو کنفرانس مبارزه با کرونا

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 7ام خرداد, 1399

ویدئو کنفرانس ره آورد کووید۱۹ با حضور نماینده منتخب همدان فامنین در مجلس شورای اسلامی در مدرس۶ علنیه الزهرا(س) فامنین، برگزار شد.

به گزارش رابط خبری مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان فامنین، این جلسه به ریاست حجت الاسلام والمسلمین فلاح و با حضور اساتید برتر کشوری و طلاب مدرسه برگزار شد.

در این جلسه عملکرد خواهران طلبه برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بررسی شد و برنامه ریزی بهبود شرایط و جلوگیری از آسیب دیدن خانواده ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین فلاح در کنفرانس ویدوئی که برگزار شد، ضمن تشکر از خواهران طلبه مدرسه علمیه فامنین، برای برگزاری این کنفرانس گفت:
بحث استراتژی دشمن که سالها غرب را با ساخت فیلم هایی که حتی شکست امام زمان را نشان می دادند، ولی در این ایام که بحث مقابله با ویروس کرونا مطرح بود نشان دادند که حاکمیت قوی باید در تمام عرصه ها قدرتمند باشد و شاهد بودیم که غرب پوشالی در رفع مشکلات خود ناتوان بودند.

وی افزود: مردم ایران با کمک های مومنانه که موادغذایی خود را بین دیگران تقسیم کردند و مثل همیشه ثابت کردند که با وحدت و همدلی میتوان بر هر دشمنی پیروز شد.

حجت الاسلام فلاح با اشاره به مباحث علائم ظهور که در فضای مجازی مطرح میشود اذعان کرد: بحث علائم ظهور و نقش کرونا در ایجاد ظهور درست است و این به خاطر همدلی مردم با هم است که این همدلی یکی از نشانه هاست.

وی تصریح کرد: توجه به دین که مردم در آخرالزمان مباحث اعتقادی را مطرح می کنند و به دین گرایش پیدا میکنند، همانا پخش اذان در اسپانیا که مورد توجه مردم جهان قرار گرفت.

نماینده همدان فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما میتوانیم در تقدم ظهور اثرگذار باشیم و بحث کرونا در این حد می تواند محقق شود، از باب اینکه همه مدلهای حکومتی و افراد حکومت کرده باشند و ناکارامدی آنها معلوم شود و مردم در پی یک حکومت واقعی و قدرتمند باشند و اینجاست که نزدیک به حکومت منجی خواهیم بود.

وی در پایان گفت: این دیوار بزرگی که در برابر چشم جهان سومی ها ساخته شده بود و این بحث کرونا آبروی این حکومت های به ظاهر قدرتمند را برد که بفهمند باید یک قدرت الهی و معنوی باشد تا مردم آسوده باشند. مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) فرموده اند که آمریکا در حال افول است و این کرونا این بحث را به خوبی ظاهر کرد.
کرونا این خدمت را کرد که ناکارامدی مدلهای جدید حکومت بر دنیا را نشان داد و بشر را متوجه یک حکومت دیگری که منجی بشریت باشد ، کرده است.

 

کمک های مومنانه همچنان ادامه دارد

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 7ام خرداد, 1399

معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان فامنین گفت: به مناسبت عید سعید فطر کمک های مومنانه از طرف خواهران طلبه به خانواده های محروم اهداء شد.

نرگس کریمی ضمن تبریک عید سعید فطر عنوان کرد: با ایجاد همدلی بین مردم ایران در ایام ماه مبارک رمضان شاهد افزایش کمک های مردمی به خانواده های محروم بودیم و خواهران طلبه مدرسه نیز به شکرانه توفیق روزه داری در روز عید فطر نیز به محرومان یاری رساندند.

وی افزود: با وجود شیوع بیماری کرونا در سراسر جهان و ایجاد مشکلات معیشتی خانواده ها، موج همدلی ها همچنان بوی مومنانه دارد و طلاب مدرسه با تهیه چندین سبد غذایی، آن را در روز عید فطر بین محرومان پخش کردند.

کریمی به ضرورت موضوع مواسات اشاره کرد و ادامه داد: علاوه بر کمک هایی که در ایام ماه مبارک رمضان داشتیم، با اهداء کتاب از طرف اساتید و طلاب، کمک های مومنانه رنگ و بوی فرهنگی و معنوی گرفت.

پخش نذری و غذای گرم در شب میلاد کریم اهل بیت

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 24ام اردیبهشت, 1399

معاونت فرهنگی تبلیغی مدرسه علمیه الزهرا (س) شهرستان فامنین، از اجرای طرح اکرام کریمانه در شب ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام خبرداد و گفت: یکی از ویژگی ها و صفات بارز حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام ، کریم بودن ایشان است، بطوری که حضرت، در زندگی شخصی خود سه مرتبه کل اموالش را نصف نموده و دراختیار نیازمندان قرار داده، چراکه عقیده داشتند که هرچه در راه خدا دهد، خداوند چندین برابرش را عنایت خواهد فرمود.

نرگس کریمی با بیان اهمیت رزمایش کمک های مومنانه از سوی طلاب گفت: سیره ی اخلاقی کریم اهل بیت علیهم السلام ، باید الگویی در سبک زندگی ما باشد تا در این شرایط حساس کشور، به وظیفه خود که حمایت از قشر آسیب پذیر جامعه است، عمل کنیم.

وی همچنین با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی) تصریح کرد: شرایط کشور به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و فاصله گذاری اجتماعی، اجازه برگزاری مراسمات و اعیاد مذهبی را در مکانهای عمومی، که تجمع در محافل میباشد را نمیدهد، بنابراین مبلغین و فعالان فرهنگی مدرسه علمیه خواهران فامنین، جشن میلاد با سعادت امام حسن مجتبی علیه السلام را بگونه‌ای دیگر برگزار کردند و درکنار جشن سنت افطاری را هم احیاء نمودند.

معاون فرهنگی مدرسه اذعان کرد: با خیریه آبشار عاطفه ها شعبه فامنین هماهنگ شدیم ، تا با تهیه و پخش افطاری در محلات ضعیف، شب میلاد کریم اهل بیت علیه السلام را جشن بگیریم.

وی در پایان تصریح کرد: از همسایگان مدرسه علمیه و خانواده های محروم هم غافل نبوده و شیر و کیک نذری جهت افطار اهداء کردیم.

نویسنده: حاجیلو

جهادی دیگر با کمک های مومنانه طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س)فامنین

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 24ام اردیبهشت, 1399


معاون فرهنگی مدرسه علمیه خواهران فامنین، از فعالیت بانوان طلبه شهرستان، در مبارزه با ویروس کرونا خبر داد.

نرگس کریمی با اشاره به تهیه سبد غذایی به ارزش حدود چهل میلیون ریال از طرف خواهران طلبه مدرسه، گفت: طلاب جهادی شهرستان، از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون تمامی تلاش خود را در امداد رسانی به مردم منطقه بکار گرفتند و چندین نفر از بانوان طلبه شهرستان به صورت مستقل یا در قالب فعالیت های سازماندهی شده گروه های جهادی به امر امداد رسانی پرداختند.

وی با بیان اینکه اکثر فعالیت های امدادی بانوان طلبه در زمینه های تهیه ماسک، آماده سازی اقلام بهداشتی و حضور در مرکز بهداشت، انجام شد، افزود: برخی طلاب با استفاده از امکانات شخصی خود به تهیه اقلام مورد نیاز مردم اقدام کردند.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س)فامنین، بیان کرد: طلاب به منظور همیاری با کادر درمان در فعالیت هایی مانند غربالگری و کمک در توجیه مردم نسبت به پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و تشویق به در خانه ماندن، کمک رسانی کردند.

وی ادامه داد: مبلغین و طلاب مدرسه، با تهیه سبد غذایی در راستای تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در اجرای رزمایش کمک های مومنانه به خانواده های آسیب پذیر و قشر محروم قدم برداشته و اقلام مورد نیاز خانواده ها را تهیه کردند.

وی اظهار داشت: مدرسه علمیه خواهران فامنین، با سازماندهی خاص طلاب در حد توان به وظایف خود برای مقابله با ویروس کرونا عمل کردند به گونه ای که با کمک خیرین بسته های غذایی که شامل (برنج، گوشت، روغن، ماکارونی، حبوبات، رشته، خرما و …) تهیه کرده و با شناسایی افراد نیازمند به ایشان اهداء کردند.

کریمی در پایان ضمن قبولی کمکهای نقدی و غیر نقدی خیرین، اذعان کرد: علاوه بر غذای جسم سعی کردیم با اهداء کتب اعتقادی و زندگینامه شهدا در بین کادر درمان و نیروهای سپاه ناحیه فامنین، از زحمات ایشان قدردانی کنیم.

نوشته: حاجیلو