موضوع: "گفتمان دینی"

ارزش انسان در گرو انتخاب هدف درست

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 21ام آذر, 1398

امام جمعه شهرستان فامنین در کلاس درس اخلاق عمومی طلاب با بیان اینکه ارزش انسان ها به انتخاب هدف درست در زندگی است، بیان کرد: مسیر هر کس باید مشخص باشد و ارزش هر کس به اندازه ی هدفی است که دنبال می کند.

حجت الاسلام والمسلمین رضا مصباح در کلاس اخلاق مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان فامنین گفت: هر کس که در زندگی هدف داشته باشد خداوند قدم های او را استوارتر می کند.

وی افزود: کسی که هدف ندارد نگاه او به دنیاست و نگاه به دنیا دو نوع است نگاه ممدوح و نگاه مذموم، انسان باید دنیای ممدوح را سرلوحه زندگی خود قرار دهد تا به سعادت اخروی برسد. اما کسانی که نگاه لیبرالیستی به دنیا دارند این نگاه مذموم است.

امام جمعه فامنین در پایان با اشاره به اهمیت نماز اول وقت و قرائت قرآن کریم، اذعان کرد: انس با  قرآن و نماز اول وقت ، موجب سعادت است. با توجه به این دو می توانیم راه رستگاری را بیابیم و از فریب شیاطین زمان محفوظ باشیم. الگو باشیم برای فرزندان و اعضای خانواده تا به کمال و قرب الهی که هدف خلقت انسان است برسیم.

 

ارتباط استفاده نابجا از فضای مجازی و آسیب های اجتماعی

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 18ام آذر, 1398

کلاس آموزش استفاده صحیح از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی با هماهنگی بسیج طلاب، در مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان فامنین، برگزار شد.

دبیر از اساتید فضای مجازی سپاه ناحیه فامنین، گفت: مقام معظم رهبری درباره فضای مجازی بر این نکته تأکید داشتند که در فضای مجازی بر دشمنان بتازید، یعنی در این زمینه دشمن را شکست بدهیم و از بین ببریم.

وی تصریح کرد: مگر می شود دشمنی که موارد واجب را از هموطنان ما دریغ می کنند، امکانات رایگان در فضای مجازی را در اختیار ما قرار دهند. در این زمینه حضرت آقا می فرمایند؛ ” ما مخالف تکنولوژی نیستیم. نرم افزارهای بومی هست، منتها نرم افزارهای غربی مشکل ساز است.” گسترش استفاده از اینترنت و فضای مجازی تغییراتی در زندگی افراد خصوصا در بین جوانان ایجاد کرده است.

وی افزود: جاذبه هایی که این فضا دارد، باعث شده تا ساعات زیادی از روز قشرهای مختلف جامعه را درگیر نماید. استفاده بیش از حد آن باعث معضلات اجتماعی و ضعف بنیان خانواده می شود.

دبیر در پایان با اشاره به سه اصل استفاده از فضای مجازی، ادامه داد: حریم، حرمت، امنیت، در فضای مجازی اهمیت دارد و باید مراقب باشیم که رفتار ما در این فضا باعث تعارض ارزش ها و کم شدن فرهنگ و اعتقادات ما نشود.

تهیه کننده: حاجیلو 

انتظار و تربیت خانواده مهدوی

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 16ام آذر, 1398

گفتمان دینی با حضور مبلغ حوزه علمیه خواهران الزهرا(س) شهرستان فامنین در مدرسه ایثار، به روایت تصویر