موضوع: "شهادت امام سجاد علیه السلام"

مراسم شهادت حضرت سید الساجدین(ع) در مدرسه علمیه الزهرا (س)

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 1ام مهر, 1397

مراسم ایام شهادت حضرت امام سجاد علیه السلام با حضور حداکثری بانوان در مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان فامنین برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین شایان ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری ماه محرم گفت: فرق شهادت و مرگ چیست؟ یکی از نشانه های بزرگ تکامل انسان عشق و وفاداری است. شهدا عاشق خدایند و مرگ را زیبا می بینند.

وی افزود: انسان ها یا اهل دنیا هستند و یا اهل اخرت، اگر اهل دنیا باشند زندگی انها از رحم مادر شروع می شود و با مرگ خاتمه می یابد، این افراد هیچ خیر و برکتی در جامعه ندارند. اما شهدا انسان هایی متعالی و نامحدود هستند که زندگیشان منتهی به گور نمی شود، بلکه در زندگی مردم تأثیرات مستقیم و غیر مستقیم به یادگار می گذارند.

استاد حوزوی ادامه داد: اسلام برای تمام لحظات زندگی افراد برنامه دارد و زندگی انسان و نوع تغذیه برای زنان باردار می تواند در روحیه آنها اثر داشته باشد. خیلی ها زندگیشان همانند حیوانات فقط به خوردن و خوابیدن تلف می شود و انسان هایی که حلال و حرام را درک نکنند و از غذاهای مضر پرهیز می کننئ ولی به ماهیت حلال و حرام اهمیت نمی دهند.

حجت الاسلام شایان اذعان کرد: انسان ها در هر جایگاهی که هستند باید اطلاعات خود را بیفزایند و در هر کاری که باشند وجدان کاری داشته باشند. 

وی با بیان اینکه شیر و کفتار در شکار شریک هم هستند و شکار را با هم می خورند. ولی بعضی از  انسان ها تنها به فکر تک خوری و احتکار کردن هستند.  

حجت الاسلام شایان اظهار کردند: حضرت زینب فرمود که شهادت برای ما افتخار است و خداوند ما را با شهادت تکریم کرده است.  باید برای رسیدن به زندگی ایده آل از ائمه پیروی کنیم.