موضوع: "بانوان مبلغ"

حضور بانوان مبلغ خارجی در مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 4ام اردیبهشت, 1398

حضور مبلغ و محققین، کلاودیا کازیو ناتو از کشور ایتالیا و نفیسه صدیق از کشور نیجریه در مدرسه علمیه الزهرا (س) شهرستان فامنین


نرگس کریمی معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان فامنین ضمن عرض خیر مقدم به دو بانوی محقق مسلمان گفت: کلاودیا مسیحی و دانشجوی ادیان و مذاهب در کشور ایتالیا بوده اند که سوالات بسیاری در باره ی دین مسیحیت داشتند که به دنبال پاسخی روشن بودند.
وی افزود: سوالاتی مانند اینکه؛ چطور ممکن است حضرت عیسی علیه السلام پسر خدا باشد؟ در حالی که پیامبری بودند، مثل پیامبران گذشته ؟ یا در مورد ظهور منجی موعود سوالاتی داشتند.
معاون فرهنگی مدرسه ادامه داد: کلاودیا به همین دلیل از هفت سال پیش در این زمینه به تحقیق پرداختند و جواب سوالاتشان را در دین اسلام پیدا کردند. این بانوی پژوهشگر، حدود پنج‌ سال است که مسلمان شده است و یکسال است که در دانشگاه ادیان و مذاهب قم، در رشته علوم قرآنی تحصیل می کند.

کریمی تصریح کرد: مهمترین پیام خانم کلاودیا در باره ی امام زمان (عج) و فرج آن حضرت و کار برای فراهم شدن زمینه ظهور آقا بود. همچنین رعایت موازین شرعی و انس با اهل بیت علیهم السلام بود.
وی با اشاره به مباحث تاثیر گذار این دو محقق اذعان کرد: نفیسه صدیق که اهل سنت و از فرقه تیجانی بوده اند، با چند نفر از دختران شیعه در شهر زاریا آشنا می شوند. سوالاتشان از همانجا در ذهن تداعی می شود، مهمترین سوالشان این بود که چرا، آن فرقه ای که حضرت پیامبر (ص) فرمودند؛ وارد بهشت خواهند شد، علی (ع) و شیعیانش هستند . همین مسئله باعث تحقیقات او می شود و بعد از مدتی به مذهب شیعه تشرف پیدا می‌کند.
کریمی با بیان اینکه نفیسه صدیق در حال حاضر دانشجوی علوم قرآن در دانشگاه ادیان هستند، خاطر نشان کرد: مهم ترین پیام نفیسه این بود که موقع دعا حتما برای امام زمان (عج) و سلامتی و ظهور ایشان دعا کنیم . با قرآن انس پیدا کنیم . حتما قرائت قرآن جزء برنامه های روزمره ما باشد. دستورات قرآن را در زندگی پیاده کنیم که باعث سعادت و کمال انسان ها میشود.