موضوع: "کلاس اخلاق با موضوع عفت"

قله عبادت وبندگی ماه رجب است

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 15ام اسفند, 1397

 برگزاری نشست اخلاقی با موضوع ماه رجب ماه عبادت و بندگی با حضور مدیر حوزه های علمیه خواهران استان همدان در مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان فامنین برگزار شد.

حجت السلام و المسلمین سید حسن فاضلیان با حضور در مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان فامنین، در جمع طلاب و اساتید و مبلغین و دانش آموختگان گفت: از بهار عبادت که ماه رجب است و مناسبت های مهم آن مثل اعتکاف و میلاد پر خیر و برکت امیرالمومنین امام علی (ع) که بهترین زمانهاست غافل نباشیم، چون هرچیزی فصلی دارد وفصل عبادت و بندگی ماه رجب است که طلاب باید نهایت استفاده را از آن ببرند.

وی با اشاره به اینکه ماه رجب قله عبادت و بندگی است، افزود: خداوند نعمت های فراوانی را بر ما ارزانی داشته که خیلی از انسان ها از این برکات و نعمات غافل یا بی بهره اند و خداوند این نعمت ها را بر شما طلاب ارزانی داشته که باید قدر شناس باشید. از جمله تحصیل در علوم دینی طلبگی و حجاب که خداوند بر ما منت بزرگی گذاشته است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان ادامه داد: دعای بسیار عالی در ماه رجب است که “با اللهم یا ذاالمنن السابقه والالاء الوازعه” شروع شده  و منسوب به امام زمان (عج) است که بسیار پر نغز و امام عصر(عج) بعد از نماز آن را قرائت می کردند و شما هم بخوانید تا ان شا ءالله به قله عبادت و بندگی برسید .

 

نقش عفت و حیا در آرامش انسان

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 15ام اسفند, 1397

کلاس اخلاق با موضوع نقش عفت و حیا در آرامش انسان با حضور امام جمعه، در مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین رضا مصباح در کلاس اخلاق با حضور خواهران طلبه مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین، گفت: آرامش یکی از ضروری ترین مولفه های زندگی سالم انسان است که باید برای رسیدن به آن از تمام عوامل و ظرفیت ها بهره جست. عفت و حیا یکی از مسائلی هست که باعث ایجاد آرامش و امنیت در زندگی انسانها خواهد بود. کسی که بی عفت هست برای کارهایش و نگاهش اعتدال نیست. 

وی افزود: شجاعت در پرده دری و بی حیایی نیست، در این است که حق را بیان کنند و نگران زندگی و دنیای فانی نباشد. شجاعت اینست که بدانیم آیا در مدار خدا حرکت می کنیم یا نه؟ دینداری ما بر اساس رضایت مردم نباشد و با نگاه و فکرمان حق کسی را ضایع نکنیم.

امام جمعه فامنین در ادامه بیان کرد: آثار و پیامدهایی که بر اساس اخلاق نیکو و داشتن حیا و عفت پدید می آید ارزشمند است و برای رسیدن به این هدف لازم است افراد مهارت هایی داشته باشند. مثلا کسی که می خواهد به درجه بالای کمال و قرب الهی برسد باید معرفت داشته باشد و اگر می خواهد محبوب خداوند باشد باید رابطه خود را با خدا درست کند. 

وی اذعان کرد: کسی که به عنوان طلبه وارد مدرسه می شود باید دقت کند آیا رفتار و منش او تغییر کرده است و آیا نمازش بهتر شده و اینکه عفیف باشد و بر اساس عقل در مسیر حکمت قرار بگیرد. بیشتر بیماریهای جسمی و روحی ما برای دوری از قرآن است. نداشتن آرامش انسان برای ترک حیا است و باید نهایت تلاشمان را در درست کردن اخلاق قرار دهیم و از سربازان و منتظران واقعی امام زمان(عج) باشیم.