موضوع: "نشست سیاسی"

تقویت شیوه های سنتی تبلیغ در مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 15ام اردیبهشت, 1399

معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان فامنین گفت: در راستای فرمایشات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) برای انجام مطالعات کاربردی در زمینه مسائل فرهنگی و تبلیغی مورد نیاز جامعه، اهدافی با در نظر گرفتن تقویت یا حذف شیوه های سنتی تبلیغ در بین مبلغین اجرا شد.

نرگس کریمی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مد ظلل العالی)گفت: شیوه های تبلیغی سنتی، مطابق با آموزه های دین اسلام، تعیین معارف و ارزش های اسلامی در جامعه بویژه برای جوانان و نسل جدید، با استفاده از فناوری های نوین و فراهم کردن شرایط کاری برای گروه های اثر گذار فرهنگی، مانند ائمه جماعات مساجد، مبلغان و مداحان اهل بیت علیهم السلام، برنامه ریزی، سازماندهی و پشتیبانی شده است.

وی افزود: سعی کردیم، برای اعزام مبلغان به نقاط شهرستان بویژه به مناطق محروم و مساجد آنها، برای تحقیق و شناخت ادیان مختلف بویژه فرق انحرافی در بین جوانان اطلاع رسانی کنیم. این مسئله از مهمترین وظایف مبلغین در مدارس علمیه و تبلیغات اسلامی است.

کریمی ادامه داد: مبلغین با توجه به شرایط موجود جامعه و فاصله گذاری اجتماعی با ایجاد گروه ها و کانالهای تبلیغی و پاسخگویی به سوالات تلفنی در راستای آموزش مردم شهرستان و آشنایی آنان با مسائل امور خانواده و احکام شرعی و مسائل تربیتی فعالیت دارند.

معاون فرهنگی مدرسه اذعان کرد: مسجد یکی از مهمترین مکان های برپایی مجالس دینی است . ولی با شرایط امروز و عدم حضور در مساجد شهرستان، در مساجد مجازی، برخی از مراسم مذهبی و دعا خوانی و ختم قرآن انجام می شود. مسجد از همه این مکانها مهمتر است و ان شاء الله با برطرف شدن این مشکلات مبلغین با حمایت مردم مجالس بیشتری برپا می کنند.

وی تصریح کرد: از اهداف این برنامه ها، شناسایی، رصد و الویت دهی به آسیب ها و نیازهای فرهنگ دینی بانوان شهرستان می باشد. شناساندن زندگی زیبا بر اساس آموزه های قرآن و دین و رفع آسیب های حوزه ی زنان و خانواده هاست. تعامل و همکاری با مبلغین و دانش آموختگان برای اجرای طرح ها جهت آموزش یا رفع آسیب های اجتماعی موجود جامعه می باشد. بهره مندی از مطالب و سخنرانی های اساتید حوزه های علمیه در جهت ارتقای سطح علمی بانوان لازم بوده و شناسایی معرفی و تعامل با افراد نخبه و متخصص در زمینه بانوان از اهداف مهم اجرای این برنامه هاست.

کریمی در پایان گفت: الویت دهی برنامه ای و هم اندیشی مشورتی بر اساس نیازها و آسیب های فرهنگ دینی شهرستان خواهد بود و حمایت از ایده ها و تولیدات فکری و فرهنگی فاخر امور بانوان درالویت بوده و احیا و باز تولید نگرش ارزشی اسلام و ارائه الگو از هویت زن مسلمان و ارائه شیوه های زندگی ائمه ارزشمند است.

 

نشست نظام فکری مقام معظم رهبری

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 28ام بهمن, 1398

نشست نظام فکری مقام معظم رهبری با حضور استاد حجت الاسلام والمسلمین ملا احمدی از موسسه انقلاب اسلامی شهر مقدس قم برگزار شد.


این نشست از سوی مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان همدان به میزبانی حوزه علمیه الزهرا (س) شهرستان فامنین برگزار شده است. دراین نشست طلاب ،کادر ، اساتید ، مبلغین مدرسه علمیه شهرستان کبودر آهنگ و قروه درجزین، حضور داشتند .

حجت الاسلام ملا احمدی گفت: منطق انقلاب اسلامی برای زن معاصر منطبق بر احکام شرع و زندگی باعزت است.
نه شرقی نه غربی بودن بانوی زن مسلمان است.
ترسیم چهره زنان برجسته اسلام میتواند الگویی برای زن مسلمان باشد و
راه رهایی زن امروز از منجلاب مدرینیته توجه به اصول و قائده اسلام است.

وی افزود: حضرت زهرا سلام الله علیها الگوی درستی هستند که زنان باید از این بانوی دو عالم پیروی کنند.
سه چیز سازنده شخصیت کامل یک زن متدین و مسلمان است؛ خانه داری و توجه به همسر و فرزندان، مجاهدت و با تقوا بودن.

 

نویسنده: حاجیلو