موضوع: "13 آبان 98"

رفتار والدین در اهمیت دادن به نماز

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 2ام آذر, 1398

مدیر حوزه علمیه خواهران استان همدان با حضور در اجلاس نماز شهرستان فامنین در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س)، راههای پی بردن به اهمیت نماز در بین خانواده ها و اشتیاق فرزندان برای نماز اول وقت را بیان کرد. 

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن فاضلیان ضمن حضور در اجلاس نماز شهرستان فامنین، در مدرسه علمیه الزهرا(س) در باره اهمیت نماز اول وقت به خواهران طلبه گفت: یکی از راه کار هایی که در خصوص مشتاق کردن فرزندان برای اقامه نماز وجود دارد بالا بردن سطح آگاهی والدین است.

وی افزود: فراهم کردن امکانات دلپذیر و زیبا کردن محل نماز خانه فرزندان را جذب خواهد کرد و تمرین عملی بزرگترها، اهمیت نماز را نشان می دهد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان همدان اذعان کرد: فرزندان را به مساجد ببرید و آنان را تشویق کنید که نماز را با حال خوب و اول وقت به جماعت بخوانند و شیرینی نماز را به آنان بچشانید.

حجت الاسلام فاضلیان ضمن اشاره به وظیفه ای که خواهران طلبه به عنوان مبلغین دین دارند بیان کرد: آگاهی از ارزش نماز جایگاه فرد نماز گزار و کسی که به نماز کمتر اهمیت می دهد را نشان خواهد داد. اینکه نماز ستون دین است و قرآن با تعبیرهای مختلفی بر واجب بودن آن تصریح فرموده است. تا جایی که اگر نماز قبول شود کارهای دیگر هم زمینه قبولی پیدا می کند.

وی در پایان از خواهران طلبه نمونه و فعال تجلیل کرد و از نمایشگاه کتاب مدرسه دیدن کرد.

 

تهیه کننده: حاجیلو

 

حضور اساتید و مبلغین در نشست کتاب خوان

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 2ام آذر, 1398

اساتید و چند نفر از خواهران طلبه مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان، به مناسبت هفته کتاب با حضور در کتابخانه شهید مطهری فامنین، کتاب های انتخابی خود را نقد و بررسی کردند.

نهم ربیع الاول روز تجدید بیعت با ائمه طاهرین

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 18ام آبان, 1398

مدیر مدرسه الزهرا(س) شهرستان فامنین، گفت: نهم ربیع الاول روز امامت حضرت ولی عصر علیه السلام است که دوره ای حیاتی در تاریخ شیعه می باشد.

مریم بشیری با اشاره به اهمیت نهم ربیع الاول در تاریخ شیعیان بیان کرد: این روز که با نام ولایت و امامت، روز جشن و شادی در بین شیعیان و روز شکستن شوکت دشمنان علی علیه السلام است. روز برطرف شدن غم ها و روز شریفی است که امامت حضرت صاحب الزمان(عج) سبب مزید شرافتش می باشد.

وی افزود: وظیفه ما قدم برداشتن در راستای ظهور و دعا برای تعجیل در فرج حضرت ولی عصر(عج) می باشد تا روح و اخلاقمان را با محبت اهل بیت جلا دهیم و با محبت ائمه علیهم السلام به آرامش و کمال برسیم. در این روز عزیز خواهران طلبه و مبلغین با تجمع در مراسم های جشن و سرور مدرسه، با امام زمان خود تجدید بیعت می کنند. 

13 آبان واقعه ای ماندگار در تاریخ ایران

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 18ام آبان, 1398

معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان فامنین گفت: خواهران طلبه و اساتید مدرسه، با “شعار مرگ بر امریکا” در اجتماع باشکوه راهپیمایی روز 13 آبان شرکت کردند.

نرگس کریمی با بیان اینکه روز 13 آبان روز مبارزه با استکبار جهانی می باشد که در این روز سه واقعه ی بزرگ تاریخی در ایران رخ داده است.

وی افزود: تبعید حضرت امام خمینی (ره) در 13 آبان سال 43 یادآور قدرت و عظمت رهبر کبیر انقلاب بود و کشتار بی رحمانه دانش آموزان در سال 57 نشانگر وحشیگری و جنایت سردمداران پهلوی و روز تسخیر لانه جاسوسی در سال 58 به همه مستضعفان آموخت که باید استکبارستیزان و چپاولگران به زباله دان تاریخ بروند و انسانها در پرتو عنایت پروردگار در آزادی زندگی کنند و غروری مقدس و حماسه آفرین در دفاع از اسلام داشته باشند.

معاون مدرسه ادامه داد: با اشاره به شرکت اکثریت دانش آموزان و مردم فهیم فامنین، در این راهپیمایی اذعان کرد: خواهران طلبه و مبلغین و اساتید مدرسه علمیه الزهرا(س) نیز همگام با دانشگاهیان و دانش آموزان در روز 13 آبان، روز مبارزه با استکبار جهانی با حضور حداکثری در راهپیمایی شعار “مرگ بر آمریکا” و “مرگ بر اسرائیل” سر دادند.