موضوع: "نشست مهدویت"

برگزاری نشست اخلاقی با موضوع مهدویت

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 12ام دی, 1397

نشست اخلاقی با موضوع مهدویت در مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین برگزار شد.

مظاهری استاد اخلاق ضمن اشاره به موضوع آخرالزمان و اهمیت پرداختن به موضوع مهدویت گفت: برداشت هایی که از ماهیت مهدویت در کشورهای غربی و شرقی مطرح می شود کاملا متفاوت است و غرب با ارائه کردن برنامه هایی سعی در تخریب مسأله مهدویت شیعه دارد و توجه به اثبات و توضیح این مقوله را برای خود دنبال می کند.

وی با بیان موضوعات مهدویت و شرایط کنونی جامعه و نقش جوانان بخصوص خواهران طلبه در تحقق زمینه ظهور، عنوان کرد: انتظار امام زمان(عج) از ما چیست؟ امام زمان و احساسات با هم قاطی شده است و وظیفه ما طلاب چیست؟ ما مسئولیت سنگینی داریم. سال 1415 هجری قمری یکی از بزرگان تشیع محضر آقا امام زمان(عج) مشرف می شوند و در آن اتفاق مشاهده می کنند که به گردن آقا یک پارچه سبز مانندی انداخته بود و میفرمودند که من غریب ترین شخص عالم صبر می کنم برای ظهور، به مردم بگویید؛ برای ظهور دعا کنید. گاهی افرادی سر سفره ما می نشینند و برای تعجیل در ظهور دعا نمی کنند.

استاد اخلاق ادامه داد: مردم باید غیبت امام عصر(عج) را نوعی بلا بدانند و با تمامی غم و حالت مضطر برای ظهور دعا کنند. برای آماده شدن ظهور باید امام را شناخت و معرفت کسب کرد. علاقه بر مهدی فاطمه(س) یک علاقه ای هست که از اول در نهان شیعیان است و باید در نوع انتظار تغییری دهیم و با تازه شدن خواسته هایمان جهان تازه شود و از عمق جان منتظر ظهور باشیم تا به رستگاری برسیم. 

مظاهری در پایان افزود: محبت حضرت مهدی(عج) خالص است. آیا وقت آن نرسیده که خاشع باشیم و گناه نکنیم و عاشق امام باشیم و بر این عشق پایدار باشیم. داشتن تقوا از نشانه های عشق است و تلاش و کوشش برای ایجاد زمینه های ظهور و داشتن ادب از دیگر اصول انتظار است.

تهیه کننده: حاجیلو