موضوع: "دهه کرامت 99"

زیبایی کار اهل عصمت

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 15ام تیر, 1399


امام جمعه شهرستان فامنین در جلسه اخلاق مدرسه علمیه الزهرا(سلام) گفت: اعتقاد به توحید با عمل انسان مشخص می شود .

حجت الاسلام والمسلمین رضا مصباح گفت: مومن با عملش خود را نشان می دهد و این اعتقاد به توحید است. اعتقاد به معاد نیز باور کردن مرگ و آخرت هست.

وی افزود: اول انسانیت توحید است و انسان با اعتقاد به توحید شناخته می شود و راه شناخت را پیدا می کند. راه رسیدن به علم این است که بدانیم آیا علم ما برای حضور قلب در نماز تاثیر داشته و یا رفتار و گفتار ما را بهتر کرده است؟

امام جمعه فامنین ادامه داد: قشنگی کار اهل بیت این است که با داشتن عصمت همیشه مراقب پاکی اعمال و گفتار خود بودند. اهل بیت علیهم السلام از بعد علمی و عملی از هر گونه نقض و معصیت مصون بودند، وگرنه اهداف معثت محقق نمی یافت.

وی اذعان کرد: اهل بیت علیهم السلام راهنما، الگو، پرورش و تربیت دهنده ما شیعیان هستند و اطاعت از ایشان واجب است، پس هر کاری که ایشان انجام دهند مردم نیز پیروی می کنند و این عمل صالح مومن است.

نویسنده: حاجیلو

حضور خادمان رضوی در خیریه آبشار عاطفه ها شعبه فامنین

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 14ام تیر, 1399

مدیر خیریه آبشار عاطفه ها شعبه فامنین، گفت: با عنایت خداوند متعال، دفتر شعبه متبرک به پرچم مطهر علی بن موسی الرضا علیه السلام و عطر خوش صلوات خاصه و اهدای بسته های متبرک آستان قدس رضوی بود.

طاهره حاجیلو افزود: امسال به علت شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزاری مراسم جشن اهداء جهیزیه و سبد غذایی به طور مختصر برگزار شد. حضور مددجویان در مراسم امکان پذیر نبود.

وی ادامه داد: امسال با حمایت خیرین، مراسم ساده ای در محوطه باز دفتر خیریه برگزار شد و سعادت داشتیم که میزبان قدوم مبارک خادمان رضوی باشیم.

مدیر خیریه اذعان کرد: خادمان با اهدای کتاب هایی برای نوجوانان تیم فوتسال و لباس ورزشی که از طرف خیریه برای اعضای تیم تهیه شده بود، از ایشان به خاطر کسب مقام های برتر کشوری، تجلیل کردند.

حاجیلو ضمن تقدیر از کسانیکه با گذشت از مال خود، در تهیه اقلام پنج سری کمک جهیزیه، به مبلغ حدود بیست و پنج میلیون تومان و سبد غذایی بیش از پانزده میلیون تومان مشارکت داشتند، تصریح کرد: انفاق مال به زندگی افراد خیر و برکت عنایت خواهد کرد، چرا که همواره دعای این افراد محروم پشت سر نیکوکاران و خیرین است و ما به عنوان یک طلبه، افتخار می کنیم که در این مکان مزین به نام مبارک خورشید هشتم، خادم خانواده های بی بضاعت هستیم.

وی عنوان کرد: همچنین پنجاه پرس غذای گرم اهدایی از طرف خیر در این مراسم بین حاضران توزیع شد و دعای خیر خادمان رضوی و طلب سلامتی برای مهرجویان خیریه آبشار عاطفه ها بدرقه راهشان شد.

دلهای عاشقان امام رضا علیه السلام همه سوی مشهد است

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 14ام تیر, 1399

معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین گفت: دهه کرامت فرصتی برای نشر فرهنگ اهل بیت(ع) است که جلوه وحدت امت اسلام باشد. امسال خیلی از عاشقان حسرت زیارت بارگاه ملکوتی مولای خود را داشتند و روز میلاد امام رضا علیه السلام که پایان دهه کرامت است را جشن گرفتند.

نرگس کریمی معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین، با اشاره به برگزاری جشن ها و برنامه های اجرا شده به مناسبت این ایام عنوان کرد: در دهه کرامت که شامل یکم ذی القعده، روز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) ملقب به روز دختر می باشد تا یازدهم این ماه که روز میلاد مبارک حضرت ثامن الحجج است که انوار خداوند متعال بیش از هر روز دیگری بر زمین تابیده است و به یمن این ایام مبارک برنامه هایی در مدرسه اجرا شد.

وی ادامه داد: این دهه فرصتی مناسب برای نشر و تعمیق فرهنگ اهل بیت(ع) است و خواهران طلبه و مبلغین با حضور معنوی در مدرسه و فضای مجازی زمینه ی آشنایی هر چه بیشتر مردم و خصوصا دختران جوان، معرفت آن بزرگواران را نشان دادند.

کریمی ادامه داد: مراسم مولودی خوانی با طلابی که در مدرسه حضور داشتند، با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شد، تا در این روز با سعادت میلتد کریم اهل بیت(ع) کبوتر دل این خواهران به سمت حرم مولا پر بکشد و همه با هم ” السلام علیک یا علی بن موسی الرضا المرتضی” را سر دادند.

معاون مدرسه الزهرا(س) فامنین، با اشاره به جایگاه والای این خواهر و برادر که ایران را مظهر عشق به ولایت و امامت کرده اند، تصریح کرد: میلاد اختر تابناک ولایت شمس الشموس روز باسعادتی بود تا از مبلغین فرهنگی مدرسه تجلیل کنیم و از فعالان فرهنگی و شرکت کنندگان در مسابقات مختلف در ایام دهه کرامت، با تقدیم هدایایی تقدیر شدند، که همواره در تداوم این حرکات فرهنگی قدم برداشته و با مسئلت خواستن از خداوند متعال، برای پاسداری از اعتقادات و ارزشهای اسلامی تلاششان را بیشتر کنند.

وی افزود: گرچه دهه کرامت و جشن میلاد امام رضا علیه السلام ، در مشهد مقدس حال و هوای دیگری دارد، اما امسال شرایط متفاوت است و شیوع ویروس کرونا جهان را تحت الشعاع قرار داده و باعث شده که امکان حضور مبلغین و طلاب مدرسه در صحن و سرای سلطان طوس وجود نداشته باشد، ولی با برگزاری مراسم جشن و سرور در مدرسه ارادت و محبت خود را به مولای خویش نشان دادند.

کریمی در پایان اذعان کرد: در این ایام مبارک با جمع آوری نذورات و بسته های غذایی و فرهنگی سعی کردیم، به محرومان و خصوصا آسیب دیدگان این روزهای کرونایی، کمک کنیم و به هر طریقی بتوانیم در مسیر ارادت به خورشید هشتم قدم برداریم .

تهیه کننده: حاجیلو

کمالات انسانی خواهر و برادری از نسل پیامبر(ص) الگوی جهان امروز

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 14ام تیر, 1399

? مدیر مدرسه الزهرا(س) شهرستان فامنین به مناسبت دهه کرامت گفت: دهه کرامت تجلی کمالات انسانی در وجود حضرت امام رضا علیه السلام و حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیهاست که الگوی انسان امروزی هستند.

مریم بشیری مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین ضمن تبریک میلاد حضرت امام رضا علیه السلام و خواهرش حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: جامع اهل بیت عصمت و طهارت (ع) شامل کرامت بودند و خصوصا کرامت سلطان طوس به عنوان اعجاز شناخته می شود. انسانها، باید اصالت رفتاری را در سیره معصومین(علیهم السلام) جستجو کنند و برای خود الگوی مناسب داشته باشند.

? وی افزود: در دهه کرامت و میلاد امام رضا(علیه السلام)، برنامه های مختلفی در مدرسه برگزار شد که معنای کرامت را بیان کند و خواهران طلبه مدرسه، با در نظر گرفتن این دو الگو به کرامات خاصه امام رئوف توسل داشته باشند. دهه کرامت تجلی بهترین ارتباط عاطفی و وفاداری یک خواهر نسبت به برادرش است که علاقمندی این خواهر نشانه عشق و وفا نسبت به امام، ولی امر و برادر اوست.

? مدیر مدرسه الزهرا(س) فامنین، ادامه داد: دهه کرامت در حقیقت یادواره ی بزرگی خاندان اهل بیت علیهم السلام و تجلی کمالات انسانی است که همیشه در صفحات تاریخ خواهد درخشید و این ایام، حرکتی معنوی و اخلاقی در بین افراد و جامعه ایجاد می کند.

بشیری اذعان کرد: امام رضا(علیه السلام) با شرایطی سیاسی به سمت خراسان و به اجبار مهاجرت کرد. استقبال حیرت آور مردم از امام خود، در مسیر و سخنان سرشار از حکمت و ماندگار آن حضرت پرده از حقیقت ها برداشت و مقام و منزلت آن امام معصوم را برای آیندگان روشن کرد، که بیانگر بزرگواری و کرامت این الگوی جهانی است.

? مدیر مدرسه الزهرا(س) فامنین توضیح داد: حضرت فاطمه معصومه سلام الله نیز که در راه برادر بزرگوارش قدم برداشت و این مسیر سخت و طولانی را از مدینه تا قم طی کرد و بزرگترین مصداق وفا و گذشت و اطاعت کردن از ولی امر خود را به نمایش گذاشت، که فراتر از عاطفه ی خواهر و برادری است و اهل معرفت به آن آشنا هستند. دو بارگاه مقدس قم و مشهد زیارتگاه دلباختگان و عاشقان معرفت شده است.

بشیری تصریح کرد: وجود با برکت این خواهر و برادر در ایران نیاز جامعه امروز است که برای خود الگو داشته باشند و بدانند که تحمل رنج سفر حضرت معصومه(س) اوج تسلیم در برابر خداوند است و ایثار برای مولا و ولی امر خود می باشد. هر کسی در هر زمانی با اطاعت از ولی امر مسلمین به جایگاه والای تقوا خواهد رسید.

نویسنده: حاجیلو