موضوع: "دنیا طلبی در کلاس اخلاق"

برگزاری کلاس اخلاق با موضوع دنیا طلبی

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 17ام مهر, 1398

امام جمعه شهرستان فامنین در کلاس اخلاق مدرسه علمیه الزهرا(س) با اشاره به مبحث دنیا طلبی گفت: دنیا روز ی روی خوش دارد که نباید مغرور بود و روزی به زیان توست که باید صبر کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رضا مصباح با بیان مبحث دنیا طلبی گفت: نگاه واقع بینانه از جهان بینی صحیح است که انسان را از ناامیدی و ظلمانی دیدن جهان، نجات می دهد. هر چقدر حب به دنیا کم رنگ تر باشد امید هم بیشتر است.

وی در ادامه اذعان کرد: یکی از راه های امیدواری و ایمان شناخت صحیح از دنیاست. اگر بدانیم دنیا فانی و زود گذر است و روزی روی خوش به تو نشان می دهد که نباید مغرور باشی و روزی به ضرر توست که باید صبر پیشه کنی و خداوند را شاکر باشی، دیگر مشکلات زندگی ما را افسرده و دل نگران نخواهد کرد.

امام جمعه فامنین افزود: قوایی در بدن انسان هست که تا تعدیل نشود فرد را دچار افراط و تفریط می کند. مثلا در کارها عجولانه عمل می کند و چندین مدت پشیمان می شود که چرا این کار از او سرزده است.

استاد اخلاق ضمن تأکید بر عدم توجه زیاد به ظواهر پر فریب دنیایی گفت: مقوله ای که انسان را از دنیا دوستی و غفلت از خدا دور می کند، یاد مرگ است. یاد مرگ به انسان می فهماند که این دنیا فانی و زود گذر است و دل بستن به ان ارزش ندارد و باعث غفلت از یاد خداوند است و اگر دنیا مزرعه آخرت نباشد جز بازیچه ای نیست.