موضوع: "برگزاری مشاوره برای همسران طلاب"

نقش عفت و حیا در آرامش انسان

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 15ام اسفند, 1397

کلاس اخلاق با موضوع نقش عفت و حیا در آرامش انسان با حضور امام جمعه، در مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین رضا مصباح در کلاس اخلاق با حضور خواهران طلبه مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین، گفت: آرامش یکی از ضروری ترین مولفه های زندگی سالم انسان است که باید برای رسیدن به آن از تمام عوامل و ظرفیت ها بهره جست. عفت و حیا یکی از مسائلی هست که باعث ایجاد آرامش و امنیت در زندگی انسانها خواهد بود. کسی که بی عفت هست برای کارهایش و نگاهش اعتدال نیست. 

وی افزود: شجاعت در پرده دری و بی حیایی نیست، در این است که حق را بیان کنند و نگران زندگی و دنیای فانی نباشد. شجاعت اینست که بدانیم آیا در مدار خدا حرکت می کنیم یا نه؟ دینداری ما بر اساس رضایت مردم نباشد و با نگاه و فکرمان حق کسی را ضایع نکنیم.

امام جمعه فامنین در ادامه بیان کرد: آثار و پیامدهایی که بر اساس اخلاق نیکو و داشتن حیا و عفت پدید می آید ارزشمند است و برای رسیدن به این هدف لازم است افراد مهارت هایی داشته باشند. مثلا کسی که می خواهد به درجه بالای کمال و قرب الهی برسد باید معرفت داشته باشد و اگر می خواهد محبوب خداوند باشد باید رابطه خود را با خدا درست کند. 

وی اذعان کرد: کسی که به عنوان طلبه وارد مدرسه می شود باید دقت کند آیا رفتار و منش او تغییر کرده است و آیا نمازش بهتر شده و اینکه عفیف باشد و بر اساس عقل در مسیر حکمت قرار بگیرد. بیشتر بیماریهای جسمی و روحی ما برای دوری از قرآن است. نداشتن آرامش انسان برای ترک حیا است و باید نهایت تلاشمان را در درست کردن اخلاق قرار دهیم و از سربازان و منتظران واقعی امام زمان(عج) باشیم.

 

برگزاری نشست فاطمی با موضوع حوادث فاطمیه

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 30ام بهمن, 1397

نشست فاطمی با حضور استاد حوزه و دانشگاه از نجف اشرف و موضوع حوادث فاطمیه، در مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان فامنین برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین شواخی با حضور در مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان فامنین، گفت: از میراث زیارت حضرت زهرا سلام الله علیها چند روایت و صلوات  در مفاتیح الجنان است. در قضیه مباهله روایات فراوانی در منابع معروف و دست اول اهل سنت و منابع اهل بیت آمده است، که با صراحت می گوید.آیه مباهله در باره علی و فاطمه، حسن، حسین علیه السلام نازل شده است.

وی با اشاره به حدیث غدیر ادامه داد: در غدیر حضرت پیامبر(ص) برای ولایت پذیری و امامت مولا علی علیه السلام  از مردم بیعت گرفتند. این بیعت قبلا در حدیث غمام صورت گرفته بود. اما بیعت در غدیر بیعتی است که تا ظهور امام عصر(عج) ادامه دارد.

استاد حوزه اذعان کرد: بعد از این بیعت گروه مخالف تصمیم به کشتن پیامبر(ص) گرفتند و توسط دو نفر از همسران به حضرت رسول خدا(ص) سم دادند که یکی از این همسران عایشه بود.

 

برگزاری کارگاه مشاوره خانواده برای همسران طلاب

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 30ام بهمن, 1397

 کارگاه افزایش سطح علمی و مهارتی همسران طلاب با حضور استاد حوزوی و مشاور خانواده در مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان فامنین، با همکاری بسیج طلاب برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسین محمدی زاده گفت: افزایش سطح علمی و مهارتی خانواده حوزویان و آشنایی با معارف اسلامی برای همسران طلاب لازم می باشدو آشنایی با فقه زندگی و آیین زندگی می تواند در پایداری خانواده ها اثر گذار باشد.

وی افزود: ارتقاء سطح آگاهی همسران طلاب نسبت به علوم و معارف اسلامی باعث استحکام بنیان اعتقادی و اخلاقی خانواده ها می شود.

استاد مشاور خانواده با اشاره به بعضی از مسائل و مشکلات روز جامعه تصریح کرد: نشاط و شادابی و عملکرد مطلوب فردی تحت تأثیر سطح سلامت روح و روان افراد است و این امر از طریق مشاوره و راهنمایی امکان پذیر می باشد.