موضوع: "دهه ولایت 98"

مراسم آغاز سال تحصیلی 99-98 مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 2ام مهر, 1398

 

 

آیین آغاز سال تحصیلی 99-98 مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان فامنین با حضور آیت الله محمدی و مدیر حوزه ی علمیه خواهران استان همدان برگزار شد.

آیت الله غیاث الدین طه محمدی، ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، به خواهران طلبه و اساتید مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین، گفت: هر کدام از شما به اندازه 50 نفر از یاران حضرت پیامبر(ص) اجر و ثواب دارید و این اغراق نیست. آخرالزمان از در و دیوار فتنه می ریزد، مخصوصا فتنه های فرهنگی ، اقتصادی ، اخلاقی و … در آن شرایط سخت نگه داشتن ایمان در واقع نگه داشتن گلوله آتش در دستان است.

ایشان فرمودند: علم آموزی در مدارس علمیه ترویج دین است در زمانی که بعضی ها صبح مسلمان هستند و شاید شب کافر باشند و یا شب مسلمان و صبح از دین خارج شده اند. آموختن علم اگر با خود سازی و ایمان همراه نباشد به بیراهه می رود.

آیت الله محمدی اذعان کرد: کسانیکه در این دنیا زحمت می کشند و با اعمال و رفتارشان مردم را هدایت می کنند. باید آموخت که برای این جایگاه و مقام و فضیلت را کسب کردند و به آن عمل کردند اجر یاران پیامبر (ص) را دارند که جهاد کرده اند.پس اگر این مقام را می خواهید باید اسیر زرق و برق دنیا نشوید.

آیت الله محمدی ادامه دادند: زندگی علمای بزرگ را الگو قرار دهیم . محیط حوزه مکانی برای کسب معرفت است و شما باید قدردان این نعمت باشید و در این مسیر ثابت قدم باشید.

در ادامه مراسم حجت الاسلام والمسلمین سید حسن فاضلیان، مدیر حوزه ی علمیه خواهران استان همدان ادامه داد: در این دنیا انسان موقری باشیم و با رفتار متین و باوقار که از صفات نیک افراد مومن هست در حوزه حضور داشته باشیم.

وی تصریح کرد: اطلب العلم من المهد الی الحد که باید در فکر کسب علم و دانش باشیم. در کسب دانش دقیق باشید و آنرا شوخی نگیرید.

حجت الاسلام فاضلیان در پایان با اشاره به اهمیت نماز اول وقت عنوان کرد: یک طلبه باید قبل از اذان آمادگی برای نماز داشته باشد و نه اینکه بعد از اذان بخواهد وضو بگیرد.

در پایان با قرائت بیانیه و پخش کلیپ از فعالیت های سال های قبل مدرسه و برگزاری مراسم مداحی و سینه زنی به خواهران طلبه خیر مقدم گفتند.

مراسم ویژه غدیر در مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین برگزار شد

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 7ام شهریور, 1398

معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین گفت: در آستانه عید غدیر خم ویزه برنامه های متنوعی در مدرسه اجرا شد.

نرگس کریمی ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر و ایام دهه ولایت اظهار کرد: ویژه برنامه های جشن عید غدیر با سخنرانی حجت الاسلام حاج آقا علی نقوی از اساتید حوزوی قم، با موضوع ولایت و منزلت خطبه غدیر، با حضور اساتید و خواهران طلبه و بانوان شهرستان برگزار شد.

وی در ادامه به برگزاری مسابقه از خطبه غدیر اشاره کرد و گفت: در این مراسم با شکوه ، مداحی و مولودی خوانی و شعر خوانی توسط خواهران مبلغه برگزار شد و به تعداد پنج نفر از حاضرین که به سوالاتی از خطبه غدیر پاسخ صحیح داده بودند جوایزی اهداء شد.

معاون فرهنگی مدرسه با بیان اینکه بخش دیگری از برنامه های این معاونت، برپایی نمایشگاه کتاب در مدرسه بود اذعان کرد: این نمایشگاه به مناسبت عید غدیر و کتابهایی با مباحث خطبه غدیر و ولایت پذیری به نمایش گذاشته شد تا خواهران طلبه بتوانند هر چه بیشتر با غدیر آشنا شده و درباره اهمیت آن مطالعه کنند و تحقیق و پژوهش داشته باشند.

کریمی در پایان گفت: از وظایف شیعه احترام به سادات است که درباره این موضوع روایات زیادی از ائمه علیهم السلام تأکید شده است و به همین منظور از سادات حاضر در برنامه تجلیل شد و به خواهران سیده نیز هدایایی به عنوان یادبود اهداء شد.