« خاطرات اسارت یک آزاده و ارادت به ولایتمراسم ویژه غدیر در مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین برگزار شد »

مراسم آغاز سال تحصیلی 99-98 مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 2ام مهر, 1398

 

 

آیین آغاز سال تحصیلی 99-98 مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان فامنین با حضور آیت الله محمدی و مدیر حوزه ی علمیه خواهران استان همدان برگزار شد.

آیت الله غیاث الدین طه محمدی، ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، به خواهران طلبه و اساتید مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین، گفت: هر کدام از شما به اندازه 50 نفر از یاران حضرت پیامبر(ص) اجر و ثواب دارید و این اغراق نیست. آخرالزمان از در و دیوار فتنه می ریزد، مخصوصا فتنه های فرهنگی ، اقتصادی ، اخلاقی و … در آن شرایط سخت نگه داشتن ایمان در واقع نگه داشتن گلوله آتش در دستان است.

ایشان فرمودند: علم آموزی در مدارس علمیه ترویج دین است در زمانی که بعضی ها صبح مسلمان هستند و شاید شب کافر باشند و یا شب مسلمان و صبح از دین خارج شده اند. آموختن علم اگر با خود سازی و ایمان همراه نباشد به بیراهه می رود.

آیت الله محمدی اذعان کرد: کسانیکه در این دنیا زحمت می کشند و با اعمال و رفتارشان مردم را هدایت می کنند. باید آموخت که برای این جایگاه و مقام و فضیلت را کسب کردند و به آن عمل کردند اجر یاران پیامبر (ص) را دارند که جهاد کرده اند.پس اگر این مقام را می خواهید باید اسیر زرق و برق دنیا نشوید.

آیت الله محمدی ادامه دادند: زندگی علمای بزرگ را الگو قرار دهیم . محیط حوزه مکانی برای کسب معرفت است و شما باید قدردان این نعمت باشید و در این مسیر ثابت قدم باشید.

در ادامه مراسم حجت الاسلام والمسلمین سید حسن فاضلیان، مدیر حوزه ی علمیه خواهران استان همدان ادامه داد: در این دنیا انسان موقری باشیم و با رفتار متین و باوقار که از صفات نیک افراد مومن هست در حوزه حضور داشته باشیم.

وی تصریح کرد: اطلب العلم من المهد الی الحد که باید در فکر کسب علم و دانش باشیم. در کسب دانش دقیق باشید و آنرا شوخی نگیرید.

حجت الاسلام فاضلیان در پایان با اشاره به اهمیت نماز اول وقت عنوان کرد: یک طلبه باید قبل از اذان آمادگی برای نماز داشته باشد و نه اینکه بعد از اذان بخواهد وضو بگیرد.

در پایان با قرائت بیانیه و پخش کلیپ از فعالیت های سال های قبل مدرسه و برگزاری مراسم مداحی و سینه زنی به خواهران طلبه خیر مقدم گفتند.


فرم در حال بارگذاری ...