« دلهای عاشقان امام رضا علیه السلام همه سوی مشهد استجلسه مدیران مدرسه علمیه الزهرا (س) و اداره تبلیغات اسلامی فامنین »

کمالات انسانی خواهر و برادری از نسل پیامبر(ص) الگوی جهان امروز

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 14ام تیر, 1399

? مدیر مدرسه الزهرا(س) شهرستان فامنین به مناسبت دهه کرامت گفت: دهه کرامت تجلی کمالات انسانی در وجود حضرت امام رضا علیه السلام و حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیهاست که الگوی انسان امروزی هستند.

مریم بشیری مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین ضمن تبریک میلاد حضرت امام رضا علیه السلام و خواهرش حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: جامع اهل بیت عصمت و طهارت (ع) شامل کرامت بودند و خصوصا کرامت سلطان طوس به عنوان اعجاز شناخته می شود. انسانها، باید اصالت رفتاری را در سیره معصومین(علیهم السلام) جستجو کنند و برای خود الگوی مناسب داشته باشند.

? وی افزود: در دهه کرامت و میلاد امام رضا(علیه السلام)، برنامه های مختلفی در مدرسه برگزار شد که معنای کرامت را بیان کند و خواهران طلبه مدرسه، با در نظر گرفتن این دو الگو به کرامات خاصه امام رئوف توسل داشته باشند. دهه کرامت تجلی بهترین ارتباط عاطفی و وفاداری یک خواهر نسبت به برادرش است که علاقمندی این خواهر نشانه عشق و وفا نسبت به امام، ولی امر و برادر اوست.

? مدیر مدرسه الزهرا(س) فامنین، ادامه داد: دهه کرامت در حقیقت یادواره ی بزرگی خاندان اهل بیت علیهم السلام و تجلی کمالات انسانی است که همیشه در صفحات تاریخ خواهد درخشید و این ایام، حرکتی معنوی و اخلاقی در بین افراد و جامعه ایجاد می کند.

بشیری اذعان کرد: امام رضا(علیه السلام) با شرایطی سیاسی به سمت خراسان و به اجبار مهاجرت کرد. استقبال حیرت آور مردم از امام خود، در مسیر و سخنان سرشار از حکمت و ماندگار آن حضرت پرده از حقیقت ها برداشت و مقام و منزلت آن امام معصوم را برای آیندگان روشن کرد، که بیانگر بزرگواری و کرامت این الگوی جهانی است.

? مدیر مدرسه الزهرا(س) فامنین توضیح داد: حضرت فاطمه معصومه سلام الله نیز که در راه برادر بزرگوارش قدم برداشت و این مسیر سخت و طولانی را از مدینه تا قم طی کرد و بزرگترین مصداق وفا و گذشت و اطاعت کردن از ولی امر خود را به نمایش گذاشت، که فراتر از عاطفه ی خواهر و برادری است و اهل معرفت به آن آشنا هستند. دو بارگاه مقدس قم و مشهد زیارتگاه دلباختگان و عاشقان معرفت شده است.

بشیری تصریح کرد: وجود با برکت این خواهر و برادر در ایران نیاز جامعه امروز است که برای خود الگو داشته باشند و بدانند که تحمل رنج سفر حضرت معصومه(س) اوج تسلیم در برابر خداوند است و ایثار برای مولا و ولی امر خود می باشد. هر کسی در هر زمانی با اطاعت از ولی امر مسلمین به جایگاه والای تقوا خواهد رسید.

نویسنده: حاجیلو


فرم در حال بارگذاری ...