« حماسه 9 دی، نماد عزت و بصیرت مردمیبازدید دانش آموزان از مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین به روایت تصویر »

9 دی روز غلبه جنود الهی بر جنود شیطان

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 10ام دی, 1396

نشست بصیرتی به مناسبت 9 دی در پایگاه بسیج طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین برگزار شد.

معاونت تربیتی سپاه فامنین گفت: روز ۹ دی روز بسیار مهم و یوم الله است.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی به مناسبت یوم الله 9 دی اظهار کرد: 9 دی تاریخ عطف دیگری در انقلاب اسلامی ایران است و برگ زرینی که در کارنامه انقلاب ثبت گردید. روزی که جنود الهی بر جنود شیطان پیروز شد و عنوان مبحث 9 دی برای طلاب که از خواص هستند باید مفصل گفته شود و مسائل پیشرفته و با ادله قرآنی را عنوان کنیم.

وی افزود: کارگردان اصلی جهان خداست و خداوند می فرماید که یوم الله داشته باشید. همه روزها روز خداست ولی در عین حال ایام الله روزهای بزرگی است که در قرآن کریم هم آیاتی مثل آیه 5 سوره ابراهیم به یوم الله اشاره دارد. هر وقت اتفاقی افتاد که مظهر قدرت الهی در آن جلوه گر شد آن روز یوم الله است و امروز روز 9 دی تجلی قدرت خداست که فتنه ظاهر و باطل شد.

معاون تربیتی سپاه فامنین ادامه داد: بعد از شرک که بزرگترین گناه است، بدترین گناه کبیره فتنه است که برابر با کشتن همه بشریت است. بستر فتنه کمبودها و نارسایی ها می باشد و انتخابات و جابجایی قدرت ها نیز بستری دیگر برای فتنه است و وجود رقابت های ناسالم و دوقطبی سازی نیز بستر فتنه می باشد. از دیگر عوامل فتنه مباحث قومی و ملیتی و روابط ناسالم اقتصادی و ‌… می باشد.

حجت الاسلام رضایی اذعان کرد: عوامل فتنه انگیز که خواص جامعه با تکبر و خودبرتر بینی باعث آن هستند و خود را قانون برتر می دانند. ریاست طلبی عامل اصلی فتنه می باشد و چشم ها را کور می کند، مانند معاویه که همه حقایق را می دانست و قبول داشت ولی حکومت طلبی او اجازه نمی داد که حقیقت را قبول کند.

وی تصریح کرد: ساده لوحی بعضی ها و ایجاد شبهه از طرف دشمنان باعث فتنه می شود و گاهی داشتن اولاد ناخلف نیز می تواند باعث فتنه شود که اگر در قرآن نیز جستجو کنیم امثال آن بیان شده است.

رضایی با بیان اینکه در تاریخ اسلام هم بنگریم افرادی هستند که فتنه انگیز بودند، عنوان کرد: روزهایی سرنوشت ساز و مهم در زندگی انسان ها وجود دارد و امروز 9 دی تجلی بصیرت و استقلال و نماد عزت مردم ایران است. با حضور حداکثری در تجمع این روز، بار دیگر با ولایت و آرمان های انقلاب و امام راحل میثاق دوباره می بندیم تا جان در بدن داریم برای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بکوشیم و هوشیار باشیم.



فرم در حال بارگذاری ...