« مراسم آیین آغاز سال تحصیلی 98-97 در مدرسه علمیه الزهرا(س)فامنین برگزار شدمراسم شهادت حضرت سید الساجدین(ع) در مدرسه علمیه الزهرا (س) »

آیین آغاز سال تحصیلی 98-97 مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 7ام مهر, 1397

 

 

آیین آغاز سال تحصیلی 98-97 مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان فامنین با حضور نماینده ولی فقیه در استان همدان برگزار شد.

آیت الله غیاث الدین طه محمدی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید را به خواهران طلبه و اساتید مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین، شعری را به این مضمون سرودند.

ای دل نفسی به دوست همدم نشدی

در کوی حریم یار محرم نشدی

با خداوند دوست نشدیم و بیگانه شدیم و محرم نشدیم

مفتی و فقیه و سوفی این جمله شدی ولیکن ادم نشدی

وی افزود: علم آموزی گاهی ضد آدمیت و باعث جنگ افروزی و خون ریزی می شود. آموختن علم اگر با خود سازی و ایمان همراه نباشد به بیراهه می رود. همانطور که حضرت امام خمینی(ره) فرمودند؛    ملا شدن چه آسان       آدم شدن چه مشکل    و آیت الله حائری فرمودند که این چنین نیست بلکه    ملا شدن چه مشکل    آدم شدن محال است

گاهی کسانیکه در این دنیا بسیار زحمت می کشند و با گفته هایشان مردم را هدایت می کنند و خود به آن عمل نمی کنند و در روز قیامت حسرت می خورند. علمایی که دستورات دینی را به دیگران می آموزند و آنان با این دستورات وارد بهشت برین می شوند ولی چون خود اهل عمل نبودند  به علم خود عمل نمی کنند بازنده واقعی هستند و در جهنم باقی می مانند.

آیت الله محمدی ادامه دادند: زندگی علمای بزرگ را سرلوحه خود قرار دهیم. آنان که همواره در کسب معرفت کوشیدند. محیط حوزه مکانی برای کسب معرفت است و شما باید قدردان این نعمت باشید و در پی کسب علم و عمل به آن باشید.

 

 


فرم در حال بارگذاری ...