« حضور در راهپیمایی روز قدس و نماز دشمن شکن جمعهارائه عملکرد معاونت فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا(س) در ماه مبارک رمضان به روایت تصویر »

برگزاری کارگاه مهارت زندگی و سبک زندگی اسلامی در تمام ایام ماه مبارک رمضان در مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 15ام تیر, 1395

بسمه تعالی

به گزارش رابط خبری فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا(س)،  حسین ایمانی با حضور خود در محافل و جلسات ماه مبارک رمضان در بین مردم فامنین، به بحث های اعتقادی و مذهبی و مشاوره خانواده می پردازد و به عنوان مبلغ، با برگزاری کلاس های مشاوره خصوصی، مورد استقبال اقشار مختلف مردم، قرار گرفته است.
وی که ساکن تبریز، دیار علم و ادب می باشد با همت سپاه ناحیه فامنین و هماهنگی امام جمعه فامنین به مدت یک ماه مهیمان مهمانان خدا خواهد بود.

ایمانی از افراد سرشناس حوزه و دانشگاه است و کتاب هایی به تالیف وی منتشر شده است. با تلاش بی دریغ او کلاس های مشاوره نیز برگزار می شود و کسانی که متقاضی باشند ثبت نام می شوند و به نوبت با مشورت و تاکیدات تخصصی به زندگی، با امید بیشتری نگاه می کنند.

ایمانی در جلسه ای که با حضور مادران روزه دار برگزار شد، در باره احترام به والدین در اسلام گفت: پیامبر(ص) می فرمایند: خداوند تعالی، برکت علم را در تعظیم استاد، بقاء ایمان را در تعظیم الله، لذت زندگی را در نیکی بی منت به والدین و نجات از آتش را در ترک آزار خلق ، قرار داده است.

وی افزود: گاهی مردم آزاری با یک نگاه است، با یک سخن چینی است، با یک ایجاد بد بینی است. در مواردی که امور دیگران به ما مربوط نیست سکوت کنیم. کسی باش که مردم با دیدنت احساس آرامش کنند. نکته دیگر این حدیث این است که به فرزندانمان اجازه بدگویی از معلم و استاد را ندهیم.

استاد اخلاق با ذکر روایتی از امام صادق(ع) ادامه داد: (یجب للوالدین علی الولد ثلاثه اشیاء: شکرهما علی کل حال، طاعتهما فی یامرانه و ینهیانه عنه فی غیر معصیت الله و نصیحتهما فی السر والعلانیه. یعنی به نفع والدین بر فرزند 3 چیز واجب است: تشکر از پدر و مادر در هر حال (خوشی و ناخوشی)، اطاعت از آن دو در مواردی که امر کنند به آن یا نهی کنند از آن، در غیر از معصیت خداوند متعال و خیرخواهی و نصیحت ایشان در پنهان و آشکار.) “تحف العقول،صفحه 337″.نصیحت در بین جمع هیچ آثار سازنده ای ندارد.

وی ادامه افزود: در روایت دیگری چنین آمده که :(برالوالدین من حسن معرفه العبد بالله تعالی اذ لا عباده اسرع بلوغا بصاحبها الی رضی الله تعالی من برالوالدین. یعنی نیکی به والدین از شناخت خوب بنده به خدای تعالی حاصل می شود چرا که عبادتی سریع تر از نیکی به پدر و مادر انسان را به خدا نمی رساند.) “مستدرک الوسایل،جلد15،صفحه 198″.
ایمانی با بیان داستانی گفت: حضرت موسی(ع) از خداوند متعال درخواست کرد تا هم نشینش در بهشت را به او معرفی کند. ندا آمد هم نشین تو فلان قصاب امتت است. حضرت قدری از این مساله ناراحت شد و به هر ترتیب مرد قصاب را پیدا کرده و مهمانش شد. قصاب مدتی را به بیرون رفته و پس از بازگشت عذرخواهی کرد. حضرت ماجرا را تعریف کرده و پرسیدند مگر تو چه کرده ای که هم نشین من در بهشتی؟ مرد خندید و گفت: مادر پیری دارم که تمام کارهایش را انجام می دهم و او دعا می کند که (پسرم در بهشت هم نشین موسی باشی) و من از این دعای او می خندم.
وی افزود: امام رضا (ع) می فرمایند:من احب ان یصل اباه فی قبره فلیصل اخوان ابیه من بعده. یعنی کسی که دوست دارد به صله رحم پدرش در قبر او برود پس به صله رحم برادران پدر برود. “مستدرک الوسایل،جلد 15،صفحه 204″. در روزهای ماه مبارک رمضان صله رحم از بهترین کارهاست.
مبلغ دین در فامنین، با بیان مباحث اعتقادی و اهمیت آن اظهار کرد: اما به مناسبت شب جمعه روایتی بیان می کنم. پیامبر(ص) می فرمایند: ارواح مومنان در هر جمعه به آسمان اول (آسمان نزدیک به زمین) می آیند و در برابر خانه هایشان با صدای بلند در حالیکه گریه می کنند ندا می دهند که ای خانواده و اقوام ما به ما محبت کنید. با نعمت هایی که دست ما بود و اکنون حساب آن بر ما و منفعت آن برای شماست. ولو با تکه نانی یا لباسی که به فقیر می دهید که این محبت فقط بر ما نیست و خداوند در عوض آن لباس بهشتی به شما میدهد. “جامع الاخبار،صفحه 165″.
استاد حوزه با بیان اهمیت نماز جمعه و اثرات آن در زندگی،اذعان کرد: اما سعی کنیم در نماز جمعه که حج فقراست شرکت کنیم. چرا که روایت داریم هر کس سه هفته پشت سر هم بدون عذر در نماز جمعه شرکت نکند در او رگه هایی از نفاق هست.

در ضمن کلاسهای مشاوره دکتر ایمانی با درخواست خواهران حاضر در جلسات برای رفع مشکلات خانوادگی و مسائل طلاق و اعتیاد برگزار گردید و استاد حوزه و دانشگاه به سوالات مطرح شده از طرف بانوان پاسخ دادند و راهکارهای مناسب برای حل معضلات اجتماعی با تمسک به اعتقادات اسلامی و دستورات قرآن کریم ارائه فرمودند.

 

تهیه کننده: طاهره حاجیلو


فرم در حال بارگذاری ...