« پیام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در معرفی کاندای اصلح در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مورخ 1396/02/12جشن میلاد امام زمان(عج) در مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان فامنین »

دوستداران امام زمان(عج)

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 24ام اردیبهشت, 1396


زهرا نقوی، استاد مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین در نشست طلاب به مناسبت اعیاد شعبانیه و ولادت امام زمان(عج) گفت: چند نمونه از شباهت هایی که بین امام زمان با پیامبران هست. مهدی صاحب الزمان (عج) عصاره ای از تمام صفات و خوبیهاست. نباید عادت کنیم به نبودنش و بلکه باید سعی کنیم برای آمدنش. 

وی با اشاره به حدیثی افزود: امام سجاد(ع) می فرماید: در امام زمان ما چند سنتی از سنت پیامبران است. طول عمر را از حضرت نوح علیه السلام دارند و پنهان بودن ولادت را از حضرت موسی و فرج بعد از شدت را از حضرت ایوب و …

استاد مدرسه ادامه داد: خودمان را تا چه اندازه ای نزدیک به آقا حس می کنیم. در فشار سیاسی که در زمان امام یازدهم و تحت الحفظ بودن ایشان در سامراء عراق بود، امام زمان به طور کاملا پنهانی متولد شدند. اگر ولادت امامان دیگر راحت اعلام می شد، چون امام زمان امام دوازدهم بودند و آخرین امام باید میلادشان پنهایی بود. تا دست دشمنان از ایشان کوتاه باشد و به شهادت نرسند.

وی با بیان اینکه از بارداری مادر حضرت کسی اطلاعی نداشت و مثل مادر حضرت موسی جز عده معدودی از نزدیکان کسی خبر نداشت، عنوان کرد: شیخ صدوق این را از زبان حکیمه خاتون عمه امام زمان (عج) نقل می کند؛
که امام حسن عسکری فرمود؛ امشب را در خانه من بمان و بعد از نماز شب خوابیدم و دیدم نرجس خاتون خواب هستند و تعقیبات و باز نماز خواندم و نزدیک فجر شد و او را دیدم و شک کردم و قرائت سوره علم و سجده را خواندم و متوجه حالت مادر نرجس خاتون شدم و هر دوی ما را ضعفی گرفت وقتی به هوش آمدم …
وقتی فرزند را نزد امام حسن عسکری بردم و نوزاد زبان به سخن گشود و شهادتین گفت و تا امام حسن عسکری ادامه داد.

نقوی اظهار کرد: موعودی که پیامبر وعده آمدنش را داده و عدالت را برقرار می گیرد و همه مردم یکسان خواهند بود و ظلم و ستم از بین خواهد رفت. امام زمان(عج) حکومتی کاملا اسلامی برپا خواهند کرد .

وی با اشاره به وظایف منتظران خاطر نشان کرد: وظیفه اول ما شیعیان شناخت امام زمان عج هست و چرا بعضی جوانان باور به ظهور ندارند و نمی دانند که اگر کسی امام زمان خویش را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است.
دوستی با دوستان و دشمنی با دشمنان امام زمان یک وظیفه است.


نقوی ادامه داد: پرهیز گاری و حفظ تقوی مشکل است ولی باید در جهت کسب تقوی همت کنیم. نفس انسان تنوع طلب است و شهرت طلب است که باید جلوی او ایستاد. چیزهایی که واجب است انجام دهیم و پیروی از دستورات ائمه و دستگیری از ضعفا و نیازمندان را به جا آوریم. دعا برای فرج امام زمان عج که با توجه باشد و به آن عمل کنیم. انتظار شبانه روزی و به طور دایمی فرج از محبت و ارادت شیعه می باشد و حفظ پیوند با امامت و ولایت از وظیفه اصلی شیعه و راه نجات اوست. ارتباط با فقها و مراجع تقلید در زمان غیبت بسیار اهمیت دارد و وظیفه ماست.

 

تهیه کننده: طاهره حاجیلو


فرم در حال بارگذاری ...