« برگزاری مراسم ولادت پرخیر وبرکت حضرت زهرا سلام الله علیها با عنوان مادران آسمانیبرگزاری اردوی جهادی توسط طلاب مدرسه علمیه الزهرا (س) شهرستان فامنین به روایت تصویر »

سبک زندگی فاطمی با تجلی نور حضرت فاطمه در زندگی

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 18ام بهمن, 1399

به مناسبت میلاد حضرت زهرای اطهر سلام الله علیها و هفته زن’ در مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان فامنین’ مراسم جشن و سرور با هدف ترویج سبک زندگی فاطمی’ برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین رضا مصباح’ امام جمعه شهرستان فامنین’ ضمن تبریک و گرامیداشت میلاد حضرت زهرا(س) گفت: روز زن به واسطه ی مقام حضرت فاطمه (س) نامگذاری شده است و این نشان ارزش والای زن در اسلام است.

وی افزود: زندگی حضرت زهرا سلام الله’ راهنمای روشنی است تا زنان به بهترین حیات دنیوی و اخروی دست یابند. برای دستیابی به سعادت و خوشبختی’ پیروی از سیره ی حضرت زهرا (س) اهمیت زیادی دارد.

امام جمعه فامنین ضمن اشاره به خصوصیات اخلاقی بانوی دوعالم’ اظهار کرد: این روزها که اکثر مردم با پیشرفت تکنولوژی به ظواهر و مادیات اهمیت بیشتری قائل شده اند و فکر می کنند تنها با داشتن مادیات هست که می توانند خوشحال باشند. بنیان خانواده با تغییر دیدگاه های مادران و زنان دچار تحول شده و گاهی شاهد سقوط و تضعیف اعتقادات در بین خانواده ها هستیم.

وی اذعان کرد: برای عرض ارادت به حضرت زهرا(س) گریه کردن کافی نیست’ زندگی ایشان در ابعاد مختلف همسرداری’ فرزند داری’ خانه داری’ ولایت مداری و … همه سرشار از درس و عشق و ایثار است. اگر زندگی باعزت می خواهیم باید از حضرت طاهره ی مطهره(س) تاسی کنیم.

حجت الاسلام مصباح تصریح کرد: حضرت فاطمه (س) در دین مبین اسلام جایگاه بسیار رفیعی دارد و ویژگی های متعدد و ممتازی دارد. اگر از ویژگی های اخلاقی ایشان تاسی بپذیریم از بسیاری مشکلات خانوادگی و اجتماعی کاسته خواهد شد و فرزندانی تربیت خواهند شد که همیشه با آرامش زندگی خواهند کرد و دچار بحران اخلاقی نمی شوند.

وی در پایان ادامه داد: امسال که میلاد حضرت زهرا(س) در ایام دهه فجر قرار گرفته ‘ این روز را گرامی می داریم و به خواست خداوند و با نابودی دشمنان اسلام انقلاب ما زمینه ای باشد برای ظهور حضرت حجت(عج) و زندگی ایشان را الگو و سرمشقی برای زندگی خود قرار می دهیم تا ارادت خود را به امام عصر(عج) ابراز داریم.

در ادامه دختران زهرایی سروده ای در وصف حضرت خواندند و با پخش کلیپ روز میلاد و مولود خوانی خواهران طلبه و معرفی کتاب برنامه برگزار شد و در پایان از بانوان دهه ی هفتادی که سه فرزند دارند تجلیل شد و آش نذری بین حاضران پخش شد


فرم در حال بارگذاری ...