« روایت گویان در راهیان نورماهیت و علل قیام عاشورا چیست؟ »

عشق ایجا خود نمایی می کند/عزاداران در غم مصائب کربلا بر سر و سینه زدند

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 25ام مهر, 1395

بسمه تعالی

برگزاری مراسم عزادارای خواهران طلبه و بانوان سیاه پوش، در روز تاسوعا و عاشورای حسینی در مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان فامنین

مدیر مدرسه علمیه الزهزا(س) شهرستان فامنین گفت: در ایام دهه اول ماه محرم با برگزاری مراسم عزاداری مصائب کربلا، تعداد زیادی از بانولن شهر شرکت کردند و با حضور اساتید برجسته و روحانیون به نحو باشکوهی اجرا شد.

مریم بشیری گفت: حضور خواهران به رسم هر ساله در ایم مراسم های دینی مذهبی بسیار گسترده می باشد. با بهره مندی از سخنان ارزشمند اساتید و روحنیون شهرستان و خارج شهرستان این مراسم ها همراه با شور و شعور برگزار می شود.

وی در بیان اهمیت سوگواری ایام تاسوعا و عاشورای حسینی افزود: در روز تاسوعا حجت الاسلام والمسلمین زضا مصباح امام جمعه شهرستان فامنین، با بیان اهمیت عزاداری بر شهدای کربلا ارزش واقعی این مراسم ها را غیر قابل وصف خواند و گفت: قطره اشکی بر سیدالشهدا انسان را از آتش جهنم نجات می دهد و اشکی که همراه کسب معرفت باشد و اشکی که بتواند فرد را متحول کند.

بشیری ادامه داد: روضه خوانی و مداحی در تاسوعا فضای حسینه را منقلب کرده بود و فریاد اشک و ماتم عزاداران طنین انداز بود.

مدیر مدرسه با اشاره به حضور حجت الاسلام والمسلمین مجتبی رهبر استاد از روحانیت مقیم قم در روزعاشورا اذعان کرد: با مقتل خوانی و نوحه سرایی ایشان در روز عاشورا فریاد ” یا حسین ” مدرسه را معنویت خاصی بخشیده بود. مادران به همراه فرزندان خود حضور داشتند تا راه و روش شهامت و شهادت را به فرزندان خود منتقل نمایند.

بشیری تصریح کرد: عشق به شور و شهادت را در ایام عاشورای حسینی آموخته ایم و برآنیم تا هر سال برشور تر از سال قبل برای خدمت به امام حسین(ع) به نام سربازان امام زمان(عج) قدم برداریم و از خادمان واقعی زائران عزادار مولای خود باشیم و در راه ولایت زینب گونه صبوری کرده و از تمام هستی خود بگذریم.

وی در پایان از خداوند منان قبولی عزاداری و نذری تمام کسانیکه به هر نحوی در این ایام قدم برداشته اند را خواستار شد و از تلاش بانیان مجالس حسینی تقدیر کرد.



فرم در حال بارگذاری ...