« به مناسبت ولادت امام جواد(ع)؛ تَبَدُّل؛ ثمره مهرورزی به امام محمد تقی (ع)/ برکت وجود جوادالائمهبه مناسبت هفته زن؛ بشر از شناخت شأن و عظمت فاطمه(س) عاجز است »

لازمه محبت خداوند تبعیت و اطاعت است

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 16ام فروردین, 1396

بسمه تعالی

 کلاس اخلاق با موضوع  “رضایت و محبت خداوند” در مدرسه علمیه الزهرا(س) با حضور  امام جمعه شهرستان فامنین، برگزار شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضا مصباح، ضمن آرزوی سالی با برکت، برای سلامتی وجود نازنین امام زمان(عج) و مقام معظم رهبری دعا کرده و گفت: اگر محبت خدا را می خواهید و خواستار این هستید که خداوند محبوب دلهای شما باشد، لازمه آن تبعیت از خداوند است و اگر می خواهید که کار خدایی انجام دهید نباید پیرو هوای نفس باشید.

 

وی افزود: گاهی ما دنبال این هستیم که رضایت مردم را جلب کنیم و اعمال ما در جلوی مردم و در خلوت ما کاملا متفاوت است. کاری که خدایی نباشد و برای دل باشد، دلی که مطابق هوای نفس است. این کار حب خداوند را ایجاد نخواهد کرد.

 

استاد اخلاق با اشاره به رفتار دوگانه بعضی افراد ادامه داد: گاهی با یک تعریف از فردی ما هم تملق می کنیم و اگر کسی ما را نقد کند و جزیی از ما ایراد بگیرد، کلی تغییر می کنیم.
کار باید برای رضای خدا باشد. طوری درگیر کارهای دنیایی شده ایم که کاملا خداوند را در کارهایمان فراموش می کنیم، به طوری که باید گفت بهتر است خدا رو شریک در کار خود کنیم، چرا که اکثر کارهای ما بخاطر ریا و دورنگی است.

 

حجت الاسلام مصباح اظهار کرد: اگر کسی دنبال محبت خداست پس خدا را در تمام اعمال خود ببیند.

 

وی با بیان مفهوم حدیث قدسی خاطر نشان کرد: در این حدیث خداوند می فرماید؛ ای داوود به این مردم بگو و به انسان های روی زمین ابلاغ کن، ما را هم دوست داشته باشید. من روزی رسان شما هستم و محبت من را به مردم ابلاغ کن تا مرا بشناسند. حبیب می خواهند من حبیب آنها هستم. حرف میزنند ذره ای از ذکر خدا در آن نیست.حیا نمی کنند.

 

امام جمعه فامنین با اشاره به داستان حضرت یوسف تصریح کرد: وقتی ذلیخا به خاطر حیا از معبود خود، روی بت را پوشاند. ولی ما چطور گناه می کنیم و از خدا حیا نکنیم. قلبمون همه طرف می رود بجز یاد خدا.

 

حجت الاسلام مصباح در پایان فضایل ماه رجب را بیان کرد و گفت: ماه ماه رجب است و ماه استغفار و نزدیکی بخداست. در این ماه و تمام لحظات آن، داعی من و شما را دعوت می کند و ما چرا نمی شنویم. به سمت رضایت خدا و حب خدا رهنمود شویم و برای رسیدن به خشنودی خداوند نهایت بهره را از این ماه عزیز ببریم.

 

والسلام

 

 

انتهای پیام/ طاهره حاجیلو


فرم در حال بارگذاری ...