« مراسم رونمایی از کتاب "تربیت اخلاقی جوان" به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانیدیدار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با طلاب و اساتید مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان فامنین »

کارگاه آموزشی مصرف بهینه انرژی با حضور کارشناسان برگزار شد

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 4ام آذر, 1396

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س)شهرستان فامنین گفت: کارگاه آموزش مصرف بهینه برق با حضور کارشناسان اداره برق، برگزار شد.

مریم بشیری گفت: امروزه با پیشرفت فناوری و امکانات برای انسان ها ، وسایلی که هر کدام از ما به نوعی برای کارکردن ، از انرژی مصرف می کنیم. به سبب همین اهمیت حیاتی انرژی مشخص می شود.

وی افزود: صرفه جویی به مفهوم مصرف چیزی به شکل درست و مناسب آن است. صرفه جویی برای ایجاد و تعادل و میان درآمد اقتصاد ی افراد و هزینه مهم و اساسی است و در حوزه اقتصاد عمومی معنا دارد.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین ادامه داد: با توجه به اینکه قرآن نیز به این مسأله از ابعاد مختلف پرداخته است و قرآن کتاب هدایت و راهنمایی انسان ها به سوی کمال است.وظیفه طلاب در زندگی شخصی به عنوان مدیران و مادران خانواده صرفه جویی و مصرف بهینه از نعمت های خداوند است . به همین مناسبت کارگاه آموزشی با حضور کارشناسان اداره برق استان در مدرسه تشکیل شد تا باآموزش مسائل مربوط به بهره مفید از وسایل برقی بتوانند در اقتصاد خانواده نقش مثبتی داشته باشند.

وی اظهار کرد: حضور مهندس یوسفی از کارشناسان برق استان و بیان مباحث ایمنی در باره وسایل برقی و چگونگی استفاده برای مصرف انرژی کمتر، آموزش دیده و سوالات خود را پرسیدند. 

در ادامه شیخی جانی مدیر برق شهرستان فامنین گفت: از خطرات وسایل برقی و عدم حفظ ایمنی باید آگاهی داشته و  مراقب باشیم که دچار برق گرفتگی نشویم. اطلاع داشته باشیم وسایلی که می خریم خطرات کمتری داشته باشد.

خانم مهندس یوسفی مدیر دفتر مدیریت مصرف توضیع برق همدان درباره انواع نیروگاه و لوازم خانگی تصریح کرد: انواع نیروگاه
۱- نیروگاههایی که با سوختهای تجدید ناپذیر برق تولید میکنند.
۲- نیروگاههایی که با سوختهای تجدید پذیر برق تولید میکنند.
در ازای هر تولید برق در نیروگاه محیط زیست آلوده میگردد.
ب شناخت انواع انرژی مثل، انژی خورشیدی، انرژی باد، انرژی زمین گرمایی و … نشان می دهد که باید در مصرف برق دقت کنیم.
برقی که در ایران مصرف میکنیم سه برابر مصرف جهان هست.

هر چه امنیت اقتصادی بیشتر باشد منابع بیشتری مصرف میشود. ساعات اوج بار ساعاتی که همه مصرف کننده ها در مدار هستند، مثل بیمارستان و کسانیکه شیفت شبانه دارند. هر چه سعی کنیم در آن ساعات کمتر مصرف داشته باشیم، بهتر است. ساعات مصرف در فصل ها متفاوت هست و در زمان غروب قیمت مصرف برق خیلی بیشتر میباشد. در ساعات آخر شب و اول صبح زمان مناسبی خواهد بود که به وسایلمان آسیب کمتری برسد.

وی ادامه داد: چگونه وسایل را استفاده کنیم که بیشتر صرفه جویی کنیم. برچسب انرژی بر روی وسایل برقی نوارهای رنگی دارد که نشان دهنده کارایی دستگاه میباشد. هر چه به رنگ سبز نزدیک شویم بهتر خواهد بود. لامپ های ال ای دی که از تکنولوژی بالاتری برخوردارند که فوق کم مصرف دارند. در چراغ مطالعه از لامپ کم مصرف استفاده نمیکنیم.

مهندس یوسفی با بیان مزایای لامپ ال ای دی گفت: این لامپ ها با طول عمر بالا و بازده نوری بالا و به محض روشن کردن نور کامل را دارد و لامپ ال ای دی با گذشت زمان نورش افت نمیکند. اینقدر مصرف برق بالا رفته که باعث ایجاد آلودگی نوری شده است و نه تنها مفید نیست بلکه بسیار مضر میباشد. مصرف پنهان برق تا ۱۵ درصد هم مصرف برق را افزایش می دهد. تنظیمات انرژی سیوی باعث میشود حداقل مصرف انرژی را خواهد داشت.

 


۱۴۳۱


فرم در حال بارگذاری ...