« به مناسبت هفته زن؛ بشر از شناخت شأن و عظمت فاطمه(س) عاجز استپرتوی از شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) در نشست اخلاقی »

بررسی سیره زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان الگوی زنان عالم

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 27ام بهمن, 1395

بسمه تعالی

نشست های اخلاقی در ایام فاطمیه با بررسی سیره زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان الگوی زنان عالم در مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان فامنین برگزار شد.

 

به گزارش رابط خبری، در دهه اول ایام فاطمیه مراسم سوگواری و عزاداری شهادت جانسوز دخت نبی(ص) با حضور حداکثری اساتید و خواهران طلبه و بانوان فامنین برگزار شد.

در این مراسم ها اساتید سخنرانی کرده و به بررسی سیره زندگی بهترین بانوی دو عالم پرداختند.

زهرا نقوی با بیان پرتوی از شخصیت نورانی و زندگی حضرت فاطمه(س) گفت: زندگی اکثر خانواده ها با وجود عصر ارتباطات و اطلاعات دست خوش تغییر و تقلید از فرهنگ های بیگانه شده است. در زندگی توجه به مسائل فرعی و غیر ضروری ارزش پیدا کرده و کمتر به مباحث دینی و اعتقادی پرداخته می شود.

وی تأکید کرد: مادران به عنوان مدیران خانواده نقش اساسی در تربیت فرزندان داشته و پایه گذار سنت های حسنه در رفتار کودکان و همسرانشان می باشند. اگر به دنبال ارزش و حرمت در کانون خانواده هستیم باید زندگی بزرگان دینی و ائمه اطهار علیهم السلام را مد نظر قرار داده و سیره زندگی حضرت زهرا(س) را مطالعه کنیم.

استاد مدرسه الزهرا فامنین ادامه داد: فاطمه در همسر داری نمونه کامل بود و در تربیت فرزندان بهترین الگو برای ماست.

مهناز گوهری هم با بیان اوصاف حضرت زهرا (س) به شخصیت والای حضرت اشاره کرد و بیان داشت: رسول اکرم(ص) به فاطمه (س) فرمود: ای فاطمه! آیا می دانی چرا فاطمه نامیده شده ای؟علی (ع) که در مجلس حاضر بود پرسید: ای فرستاده خدا ی متعال ! چرا چنین نامیده شده است؟ آن حضرت فرمود: زیرا او و شیعیانش از آتش دوزخ ، بریده شده اند.

وی اذعان کرد: با شرح اوصاف و روش زندگی دختر پیامبر(ص) می توان روش های درست خانه داری و فرزندپروری و الگو برداری از حضرت را در زندگی تبیین کرد و راه درست رفتار و کردار و سبک زندگی اسلامی را در نظر گرفت.


 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/ح

 


فرم در حال بارگذاری ...