« بررسی سیره زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان الگوی زنان عالمزندگی حضرت فاطمه زهرا(س) »

پرتوی از شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) در نشست اخلاقی

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 27ام بهمن, 1395

بسمه تعالی

نشست اخلاقی با موضوع بررسی سیره زندگی حضرت زهرا(س) با حضور امام جمعه، در مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان فامنین برگزار شد.

 

به گزارش رابط خبری، حجت الاسلام والمسلمین رضا مصباح در نسشت اخلاقی با حضور خواهران طلبه به بررسی سیره زندگی فاطمه زهرا(س)، سرور زنان عالم و مادر امامان معصوم علیهم السلام اشاره کرده و گفت: فاطمه بانویی بزرگوار و پاکدامن و میوه نبوت، دختر سرور پیامبران و پیشوای پرهیزکاران است.

 

وی افزود: به فرموده امام صادق(ع)؛ برای فاطمه نزد خداوند نه نام است که عبارتند از ” فاطمه، صدیقه، مبارکه، طاهره، زکیه، رضیه، مرضیه، محدثه و زهرا “. و فاطمه یعنی کسی که از هر شر و بدی بریده باشد.و تنها هم کفو و همتای ایشان برای ازدواج تنها مولا علی علیه السلام بود. مقام فاطمه در نزد پیامبر بزرگ و جایگاهش گرامی بود و او را مکنی به ام ابیها(مادر پدرش) کرد و در دوستی و محبت ، موقعیتی به او بخشید که هیچ کس با وی قابل مقایسه نبود.

 

حجت الاسلام مصباح تصریح کرد: علاقه و محبت رسول خدا(ص) به فاطمه(س) بیشتر از آن حد بود که مردم گمان می کردند، افزون تر از آنکه مردان به دخترانشان احترام می کنند، بلکه از مرز دوست داشتن پدران نسبت به فرزندان بسیار فراتر بود. پیامبر(ص) به هنگام دلتنگی از بهشت فاطمه را بو می کردند و برای رفع اندوه خود به چهره زهرا(س) نگاه می کردند.

 

وی افزود: از رسول خدا(ص) روایت است که آن حضرت در باره فاطمه فرمود: فاطمه دل و جان من است و هر که او را بیازارد، مرا آزرده است و هر که مرا بیازارد خدا را آزرده است.

 

استاد اخلاق با بیان اوصاف حضرت ادامه داد: در میان امت عابد تر از فاطمه(س) وجود نداشت و عمر شریف آن حضرت 18 سال بود و فاطمه هشت سال با رسول خدا(ص) در مکه زیست و سپس با ایشان به مدینه منوره مهاجرت کرد و حضرت محمد(ص) پس از مهاجرت به این شهر، او را به عقد حضرت علی(ع) درآورد و هنگامیکه پیامبر اکرم رحلت فرمود، فاطمه پس از پدر بزرگوارش، هفتاد و پنج و در روایتی نود و پنج روز زندگی کرد. فاطمه پس از پیامبر(ص) در راه ولایت به شهادت رسید و شبانه غسل شد و مخفیانه به خاک سپرده شد.

 

 

انتهای پیام/حاجیلو

 

 


فرم در حال بارگذاری ...