« حرکت در جهت پاسداری ودفاع از ارزشهای انقلاب از تفکر بسیجی استبرگزاری مراسم سوگواری حضرت امام رضا علیه السلام »

جشن آغاز امامت امام زمان(عج) در مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین

نوشته شده توسطمدرسه علمیه الزهرا (س) فامنین 26ام آبان, 1397

مراسم جشن با شکوهی به مناسبت نهم ربیع الاول، سالروز آغاز ولایت و امامت قطب عالم امکان، حضرت امام زمان(عج) در مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان فامنین برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین رضا مصباح، امام جمعه شهرستان فامنین، در مراسم جشن آغاز ولایت و امامت آن امام همام، حضرت ولی عصر(عج) گفت: از مباحثی که باعث غیبت حضرت شده است، عدم درک و معرفت است. یعنی غفلت هر چه در انسان پر رنگ تر باشد، حجاب رفته رفته قطورتر می شود. 

وی افزود: غفلت گاهی از عدم اتحاد است. از عدم توجه و حضور است. هر کدام از این مسائل اتفاق افتاد، فاجعه بیشتر می شود و گاهی ما در جنبه های اعتقادی کار نمی کنیم و وقتی اعتقاد قوی باشد، حضور و ارتباط و علقه های عاطفه برقرار است. باید به حقیقت حضور و درک و عاطفه توجه داشته باشیم و گاهی در عباداتمان فقط رفع تکلیف می کنیم.

امام جمعه فامنین با بیان سخنانی پیرامون شخصیت و زندگی صاحب عصر(عج)، ادامه داد: خواهران طلبه ای که در مدارس علمیه حضور دارند، باید با افزایش علم و معرفت، اعتقادات خود را قوی کرده و با کسب نور ایمان به دیگران نیز نور بدهند، تا آنان نیز حقایق را بشناسند. برای تفکر درباره ی امام زمان(عج) دچار اوهام و خیالات نشویم و با بهره مندی از لذت مناجات و بندگی خداوند، از منتظران واقعی حضرت باشیم، که بقیه ی امورات و فضائل نیز کسب خواهد شد.

حجت الاسلام مصباح با بیان اینکه ما سربازان امام زمان(عج) هستیم، خاطر نشان کرد: روح ، نیاز به مقدمه چینی و مقدمه سازی دارد و ما که نام خود را سرباز آقا قرار داده ایم ؛ چه کارهایی کرده ایم. چند نفر به دست ما قرآن خوان و نماز خوان شده اند؟ چند نفر را با امام زمان(عج) ارتباط دادیم؟ چقدر خودمان را برای ظهور آماده کرده ایم؟ آیا جرأت راه دادن به امام زمان(عج) را در خلوت خودمان داریم؟ آیا زندگی مان مهدی پسند است؟ این یعنی آمادگی برای ظهور و منتظر واقعی بودن

این جشن که با همت کانون مهدویت مدرسه برگزار شده بود، با پخش شیرینی و پذیرایی و مداحی در مدح آن حضرت ادامه یافت و بسته های متبرک “دانه های تسبیح برای قدم قدم تا ظهور” همراه با مهر تربت امام حسین علیه السلام بین حاضران پخش شد.

 

تهیه کننده: حاجیلو


فرم در حال بارگذاری ...